GypsyRose

Taking the long way around

jordbavning!

Publicerad 2011-09-10 06:38:16 i

Idag nar jag stod i mitt forrad pa jobbet borjade marken skaka under mina fotter. Jag trodde det var baksmallan som antligen kom ikapp mig och blev sjosjuk efter ett litet tag. Det var forst nar en forbipasserande man senare fragade om jag kant jordbavningen, som poletten trillade ned.
Skalvet nadde forst 6,7 pa Richterskalan men gick ned till 6,4, och dess epicentrum var langt fran oss, men OJ om vi kande det!

Ur lokaltidningen The chief:


"Curtains and telephone cords swayed in Squamish on Friday (Sept. 9) during a strong earthquake whose epicentre was off the west coast of Vancouver Island.

The United States Geological Survey (USGS) survey reported that the temblor, which measured magnitude 6.4 on the Richter scale, occurred at 12:41 p.m. The quake's epicentre was 138 kilometres (86 miles) west of Campbell River and 25.9 km (16.1 miles) below the Earth's surface, according to a USGS online report."

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-09-13 13:40:03

Idag vaknade jag av att det ven i fönstret och smattrade av regnet på rutan. Det är resterna från ovädret som nyss varit i Englandet förklarade jag för Kaspian till frukosten. Och han började prata om dig och undrade om ditt hus blåst bort? Jag förklarade vart du var och att du precis känt en jordbävning och han blev lite orolig för dig skrutten.

Vi tänker på dig hjärtat. All Kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela