GypsyRose

Taking the long way around

Melbourne - our new home

Publicerad 2011-11-17 05:45:57 i

Hemskt mycket hej, alla ni kara och sakert mycket fa lasare av denna blogg. Det har varit galna veckor sedan mitt senaste inlagg, darav total bloggtorka. Jag har dock fatt hora att en del av er saknar ett inlagg da och da, darfor LOVAR jag att hadan efter bli battre. Mycket beror ocksa pa att jag fortfarande bor pa hostel i Melbourne CBD, dar wi-fi ar minst sagt dyrt och slukar alla mina pengar.

Pa sondag flyttas det dock vidare till egen hus i stadsdelen Brunswick, och da blir det sa mycket lattare att blogga.
Sa, vad har hant sen sist? Allt? Ja, som vanligt.


Sedan snart 2 veckor tillbaka ar jag Melbournebo, jobbar som florist at prisbelonta Scent Of A Flower, bor pa ett hostel bokstavligt talat tvars over gatan fran jobbet, kommer ikapp Allt med Gabby o John, dricker bars, forsoker lista ut hur jag hamnade har, och hur man overlever att inte bo i Varldens Basta Kanada langre.

Men allt blir bra, kara vanner. Tack vare Jompa, Lillan, Skype och lite hjalp fran Gud har det hittills gatt ratt smartfritt.

Ska forsoka lagga upp bilder. Har tusentals, och sa mycket att beratta for er. Internet spokar dock pa Melbourne stadsbibliotek, sa jag ska gora mitt basta och inget mer.

Men! Vi lever och har halsan. En massa halsa!
Just chillin at the Chinese TeaGarden in Sydney

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-11-17 19:46:38

Åh med adress ( tänkte skicka er varsitt stickat men insåg att ni har ju sommar! XP Men annat går ju o skicka. tror du jag får plats i ett C4 kyvääär? ) och bild och åh så bra att ni lever och mår som ni ska! HÄRLIGT!!! =D

Blev lite överväldigad här. Tur att jag är själv hemma. ;)

Vi kramade på Lilla Miranda i fredags och hon var hemskt liten! man glömmer snabbt. Maries mage som var så jäkla stor liksom. bebissjuk? Jag? ohja. småsmå händer och så otroligt lik Rasmus!

Imorrn komemr mina barn hem igen och vi ska ha svennebanan fredag med tacos.X) Skitäckligt. Jag har bott i lokalen nästan denna veckan och målar där. Så kommer jag hem och stickar och har sex. Och inte en skymt av nån snö! Älskart! PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela