GypsyRose

Taking the long way around

tisdagspluggerier, kaffe och glass

Publicerad 2011-03-23 03:20:21 i

På söndag har jag deadline för min hemtentamen i Litteraturvetenskapskursen jag läser. Det innebär att jag sitter med näsan över böckerna i stort sett hela dagarna nu, men koncentrationen är ofta långt borta. Men det ska nog bli bra!
Det har varit en fin dag här, igår fick jag en hel del gjort, och gick sedan med gott samvete till måndagens gathering på Bills. Paul svängde förbi på en öl, det kändes bra, och Ben och jag kom på egna high fives som vi ska praktisera till sommaren.

Det går trögt på arbetsfronten. Idag fick jag nej från Jobbet Jag Verkligen Ville Ha, här i Whistler. Kände mig lite deppig, men efter ett samtal med Den Bästa Mamman I Världen, kändes det lite bättre. Det är inte menat, helt enkelt. Och det ordnar sig. Jag har haft ett lätt liv vad gäller jobb, det klart man ska ha lite motgångar nångång. Så dags, så kom hit med lite farligheter!
Det går superbra för min lilla syster iaf, efter 2 dagar i nya kollektivboendet i Oslo har lillan lyckats skaffa sig 2 jobb. Jag är såklart SJUKT stolt och hoppas att hennes flyt blåser över till min sida av världen snart.

Jag tror det är dags för vår nu. Vintern har varit lång, om än extremt vacker. Jag behöver vår. Snälla.

Kommentarer

Postat av: Karlsson

Publicerad 2011-03-23 12:06:13

Om det är något vi lärt oss av livet tillsammans Ingvarsdotter, så är det att det ALLTID löser sig på ett eller annat sätt! Det kanske inte var menat denna gången för att det är ett ännu bättre jobb som lurar runt hörnet? Ryktet går att det ska öppnas guldjackebutik i Whistler? Det kan du ju ta och få en massa personalrabatt så du äntligen får dig en guldjacka! O så kan du limma på lite päls också, så e saken klar! =) PUSS O KÄRLEK TILL DIG!!!

Postat av: Jolinen

Publicerad 2011-03-23 17:40:47

Din mamma är klok. Även om det känns jobbigt så kommer det annat mycket godare. Som kommer att ta dig vidare på din väg. Din egna. All is for the best.

Vad tror du om att söka jobb på en resetidning?

Nu märker jag att folk runt mig börjar plugga. Du vet så man hajar till? Sist i mitt liv det var så jobbade alla, ALLA, inom barnomsorgen. Hmm liksom. ;) kan det vara en hint?

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela