GypsyRose

Taking the long way around

om hur universum bara sammanstrålar ibland

Publicerad 2011-03-26 03:30:03 i

Fredag eftermiddag. Har tänt rökelse och ljus vid Buddhan på vårt rum, krypt upp i stora sängen med boken jag läser för tillfället, som är Så Himla Bra. "God never blinks", av Regina Brett. Det är Aha-upplevelser hela tiden, jag lovar!
Iallafall. Jag har tänkt rätt mycket på R de senaste dagarna, varför vet jag inte riktigt. Igår hittade jag ett mail jag skrivit till honom, när jag satt i Christchurch häromsistens. Där jag citerade ur hans favoritcitat, från Walden, skriven av Henry David Thoreau.
Nu när jag slog upp kapitel/lektion 27, som heter "Always choose life", dök raderna upp igen. Smack bara, där är de! Som ett solklart tecken på att universum alltid arbetar med mig, för att hålla mig över ytan, och ser till att jag minns allt det där. Jag har liksom slutat förundras. Briljant, och tack för det säger jag!
Vilka wuthering heights, eller vad säger ni? Jolene? Mamma Mia? Gabby?
"I went to the woods because I wished to live deliberately, to front only the essential facts of life, and see if I could not learn what it had to teach, and not, when I came to die, discover that I had not lived. I did not wish to live what was not life, living is so dear; nor did I wish to practise resignation, unless it was quite necessary. I wanted to live deep and suck out all the marrow of life, to live so sturdily and Spartan-like as to put to rout all that was not life, to cut a broad swath and shave close, to drive life into a corner, and reduce it to its lowest terms, and, if it proved to be mean, why then to get the whole and genuine meanness of it, and publish its meanness to the world; or if it were sublime, to know it by experience, and be able to give a true account of it in my next excursion."

Kommentarer

Postat av: lillan

Publicerad 2011-03-27 00:31:26

Älskade, det är ju så det är. Ibland hojtar universum till och rycker tag i oss, för att vi inte ska glömma av vad som är viktigt! Det händer oftast via musik för mig, att låtar liksom letar sig fram när jag inte själv kan sätta fingret på vad det är jag känner. Himla smart, det där universumet!



<3

Postat av: lillan

Publicerad 2011-03-27 00:32:03

(PS I love you!)

Postat av: Jolene

Publicerad 2011-03-27 22:27:48

Menmenmen!! Det är neonskyltarna som visar att du traskar på rätt väg o föser dig in i den riktningen du ska! Det är därför man alltid alltid ska följa sin magkänsla med alla tecken! X) Det har jag funderat över så länge och först nu lever jag som jag tänker! På magkänslan. Lita till den så leder den dig rätt. =) Promise!

Kärleken den kärleken hjärtat mitt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela