GypsyRose

Taking the long way around

happy st paddys!!

Publicerad 2011-03-17 20:14:15 i

Idag firar jag och Strumpan 3 år som Vännor. Med stort V. Ni förstår va? Och vilka år! Kolla själva vad vi gjort de senaste St Paddys!

2009:
Satt parkerade längst bak i bussen som tog vår klass runt Sydön, New Zealand, med alla våra instrument. Lite jam med ett par guinness innanför västen. Strumpan var klädd i grönt och jag failade i min sjömansutstyrsel. Tidigare under dagen hade vi skakat hand med landets premiärminister mr John Key, som invigde vår nya skolbyggnad. Han kan inte varit särdeles upptagen just den dagen ;)

2010: Auckland, New Zealand. Strumpan hämtar upp mig i mitt hem i Eliot Hotel. Iväg till Vulcan Lane för Guinnessfrukost tillsammans med partyglada Aucklanders. Alla klädda i grönt. Till City Groove, shotar Guinness i gröna plastglas, äter alldeles för mycket Guinness cake som Glen gjort, somnar i kuddarna tillsammans med Biancs, Nicolita, Glen, Mark och diverse löst folk. Jag sticker iväg och jobbar ett par timmar innan alla mina favoritbrudar kommer och hämtar upp. Jag stänger cafeet och vi gör oss iordning för en natt på stan. Slirar runt på alla våra favvo irish pubs nere i Viaduct, och jag möter upp min irländska dejt, Micky Blue Eyes. Waaaow waaaow vilken irändare han är! Magisk natt med alla lepricons och fina tjejer. Och grabbar. Mums!

2011: Vaknar upp i vårt hus, Whistler, Canada, efter en hej-kom-o-hjälp-mig-natt out on the village med Strumpan. Inte ens bakis. Bottar lite irländsk folk medan Strunpan gör sin allra första och exceptionellt goda Guinness cake. Solen skiner över Whistler och jag ska gå in till Village för att möta upp Gänget för en grön Aprés. Ikväll dejtar jag Paul. Han får gärna lägga till med irländsk accent. Inte mig emot.


Happy St Paddys everyone! Life is awesum!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2011-03-17 23:48:33

Herreminje vad tiden går fort! Redan tre år sen du började fara fram o tillbaka i världen. Det känns som om du åkte igår samtidigt som det känns som om jag inte sett dig på evigheters evigheter. Konstigt det där. Kommer du hem på visit nån gång vad du vet eller blir du borta tills du kommer hem? (Eh. Bra formulerat där, Kraft!!) haha. Puss på bästa Mitjellen! Drick nåt grönt åt mig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela