GypsyRose

Taking the long way around

nu tar vi tag i det!

Publicerad 2011-01-06 06:20:21 i

2010 dalade jag något efter att ha kommit hem från NZ. Inte konstigt. Det tog ett tag att läka, och under tiden tappade jag liksom bort mig själv lite. Jag har som bekant känt mig lite lost här i Whistler också, men nu är det NOG, säger jag! Jag skiter i att följa strömmen pudergalna människor, gör min egen grej och därmed Whistler till mitt.
Jag tänker hålla mina nyårslöften, och har dealat mig till en Canon Rebel XTI modell 2010 med makroobjektiv och stativ för en bra slant. Nyårslöftet att ta tag i min gamla passion foto är snart genomförd alltså.
Sedan bokade jag idag tid hos Colleeen på Whistler Healing Arts, så hon kan hjälpa mig igång med min meditation. På söndag kör vi en duo meditation hos henne. Det här ska gå vägen!
Jag och Strumps smider planer för sommaren. Så fort vägarna är snöfria i det här landet, och solen börjar värma igen, då tar vi cyklarna och CYKLAR till Alaskas landsgräns. Galet säger ni? Absolut, ropar oss och känner oss än mer triggade. Och ni, så katastrofalt långt är det inte. ca 40 timmar i bil. Ge det en vecka på cykel, så har vi tid att se oss lite om.
Dessutom har jag väl nämnt för er att jag är 100 % nikotinfri nuförtiden? Inte en cigg slinker förbi mina läppar. Jag har tappat allt sug, och måste till och med hålla andan när jag går förbi rökare. Och detta helt utan hjälpmedel what so ever!

2011 blir bra skit.



Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2011-01-06 12:50:23

Scheisse! Snacka om att lite ångest kryper sig på när jag inte ens GÅR till affären haha. Ni är fan inte dåliga om ni kör den resan, glöm inte stoppa kuddar i byxan bara ;)



Vad DUKTIG du är med rökat höll jag på att skriva, haha, duktigt att du lagt av med cigaretternaaaaaaaaa. Malle stolt!!! :D



PUSS!

Postat av: Karlsson on ze roof

Publicerad 2011-01-06 19:42:30

Fy fasen va stolt Karlsson e nu!!! O lite avundsjuk med vill tilläggas... =) Själv skottade jag snö med pappa i morse. Fin kvalitetstid må jag säga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela