GypsyRose

Taking the long way around

stilla söndag

Publicerad 2011-02-06 23:07:44 i

Jag har tänt rökelserna och ljusen framför den leende Buddhan Olsson kom hem med i förra veckan och som nu huserar i vårt rum. Olsson jobbar, Karin chillaxar framför TVn och lillStrumps ligger fortfarande för ankar en trappa upp, i den kanske värsta halsfluss Whistler skådat på år. Igår var lillan på sjukan igen, och blev sjukskriven och hemskickad med förmaningen om att i princip inte röra sig på flera dagar. Gumsan, så sjuk hon är!
Jag är som vanligt ledig (jobbade faktiskt igår, halelujah!) och tänkte ägna dagen åt lite städ, tvätt, meditation, jobbsök och plugg. Ikväll firar vi Bens 23 år, its gonna b a big bday bash I say! Kanske ska ta det lugnt dock, efter det partyMarathonet med kanske sisådär 12 utekvällar på raken, vill kroppen hämta sig. Det är alldeles för lätt att festa bort sig här i Whistler. Jag har kul, såklart. Men det kan vara farligt också. Det är ett hårt liv. Folk åker hårt, festar hårt och lever i allmänhet jävligt hårt. Här kan jag med lätthet åldras i förväg.
Dessutom ligger dejt nr 3 med Omer (där fick ni ett namn!) i tankarna, vi ska nog träffas imorrn. Hm, ni känner kanske vartåt det barkar. Vi får se. Han är fin på alla sätt. I förra veckan (på kinesiska nyåret) blev jag hembjuden på middag till hans lya i andra änden av Village. Grabbarna lagade mat medan jag placerades i soffan med ett glas vin. Gillas!
Har fått ett jobb i en annan skidresort, som ligger ca 3 timmar från Whistler. Veckopendla? Vi får se. MÅSTE HA ETT JOBB! Men jag ska meditera över situationen, så brukar det kännas bättre sen.
Thats all for now folks,
Ill keep ya all posted!

X

Kommentarer

Postat av: Marielle's frisörblogg

Publicerad 2011-02-07 15:58:19

Välkommen till min nystartade frisörblogg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela