GypsyRose

Taking the long way around

när vintern kom till whistler

Publicerad 2010-11-22 08:48:54 i

 

Karin på promenix från Upper Village ner till Whistler Village.



BlackComb Mountain, som till skillnad från Whistler Mountain, inte öppnat ännu. Det är lite som en spökstad här än så länge, även om det droppar in mer och mer folk varje dag.



Jag och Karin med kalla nosar. Nya jackan kommer ack så väl till pass!

Nu är vintern här hos oss också. Inatt ska det visst bli härliga -25 grader, och imorgon -21, och gissa vad er Ingvarsdotter ska göra då, snorig och dan som hon är? Jo, då ska hon stå i en härlig kö troligtvis utomhus igen för att få lämna in sitt CV. Snälla Gud, ge mig ett jobb, jag kanske inte klarar så mycket mer av det här.

Sen har jag till lika delar förskräckelse och glädje upptäckt stora tassavtryck på vår veranda. Björn? Kan så vara. När det blir alldeles för varmt här i stugan, och vi har dörren öppen, sitter jag alltid och väntar på att det ska sticka upp ett björnhuvud genom dörren. Hjälp!



 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-22 21:42:23

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-22 21:43:15

Adress hörru.



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela