GypsyRose

Taking the long way around

inte mycket nytt under solen

Publicerad 2010-11-21 22:55:25 i

Jag är lite sjuk, hängig och ja, rent ut sagt nere. Inget jobb än i sikte, men jag motarbetar onda krafter genom att meditera, fokusera, hitta tillbaka till mig själv och läsa hexagram i I Ching. Någonstans vänder det. Good things comes to those who waits. Jag har varit här förr. Pank, liten och självömnkande. Jag reser mig snart.
Men sänd mig gärna en tanke och en bön. Det skulle kännas skönt.

Jag vill prata med min mamma och mina systrar. Just precis nu är de lite för långt borta.

Dock! Det har snöat, jag och Strumps sprang ut i alla våra ytterkläder häromnatten när byn sov, och rulladed runt i snön, gjorde snöänglar och skrattade tills våra magar värkte. Sedan lade vi oss ner på vägen som går nerför hela lååånga branta backen vi bor i, och så rullade vi ner. Oj vad det gick undan! Vi krashade in i varandra och sen mådde jag lite illa, men bättre än Liseberg, det var det! :)

Natten efter det hade vi Swedish Pot Luck här i stugan, våra vänner från Australien, Korea, Aotearoa och Canada var här och kalas blev det! Drinking games, massa mat och svenska kanelbullar! Sedan bestämde sig jag o Strumps för att det var nog med konversationer, sprang till nattbussen och åkte in till byn. Kalas! Tomma dansgolv och två galna svenskor, jodå! Det blev en del Michael Jackson daaaaancemooooves Chardonnay, och allt däremellan. Strumpan är så rolig att jag nästan kissar på mig.

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela