GypsyRose

Taking the long way around

starta eget, leva loppan och aldrig bli trak-vuxen

Publicerad 2010-03-09 07:01:21 i

Jo! Mitt awesome life rullar pa som vanligt, inatt sov strumpan forsta natten i Casa de Ingvarsdotter, och ingen kunde va gladare an jag nar denna lilla blondinDama krop ihop bredvid mig i sangen och vi kollade pa film och pratade barnafodande.

Idag borjade vi dagen med att Strumpan sa "Ingvarsdotter kan vi inte ta en san dar 3 timmars brunchlunch du och jag, som vi alltid gjorde forr?". Joho, OM vi kunde! Ner till underbara Eliott Stables, som ar inkvarterat i samma byggnad som jag bor i, vackra grander med massa europeiska sma tavernor och boutiquer, mumsmat och allt mojligt kul!
Dar satt vi sen och brainstormade foretagsideer, och vi kom pa bade en och sju bra infallsvinklar. Herregud, vem har sagt att man inte kan ha kul VARJE DAG I SITT LIV, och vi reflekterade over just det talesattet, "man kan ju inte HA ROLIGT VARJE DAG DIREKT."

Fel, fel, fel. Det kan man VISST DET. Det handlar om installning och vinnarskalle, och vi har aven insett att allt det dar som vi ar nu och har, forlorar vi i Sverige. strumpan menade att eftersom hon varit pa resande fot sa lange, tror folk att hon ar en orolig sjal som aldrig kommer kunna sla sig till ro.

Kanske inte, men hellre det, an att sitta fast pa ett dodens trakigt stalle livet ut, medan alla chanser passerar forbi.
NEJ TACK!

Och jag HAR panik for att jag ska hem. Mer an sa ar det inte. Det spelar ingen roll att ni vill att jag ska vara lad for att fa komma hem och traffa er. Jag vill inte jag vill inte jag vill inte. Bara kramas o se till att allt ar bra sen drar jag igen. Pronto.

Sverige och framfor allt Falkoping, nu gor jag slut!

(Dessutom har jag sagt upp mig fran SLA och sa var det med den saken, point of no return och allt pa ett kort. Jag gillar ju att leva on the edge, sa att saga.)

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-09 12:35:51

Jag förstår mig inte på folk som anser att Falköping "is the place to be..." Gjorde själv slut för några år sedan, även om jag är bunden dit och till Sverige pga mina guldklimpar.

Nej för fasen. Lev livet min vän och kom hit (inte hem) då och då för att kramas och catcha up.

Men du måste väl inte spendera resten av livet på andra sidan jorden? Jag vill ju kunna komma och hälsa på nån gång.

Puss!

Postat av: karin

Publicerad 2010-03-09 18:21:37

Älskar att läsa detta! får mig att inte tappa all den livsglädje som jag hade med mig hem från NZ, behöver dina uppdateringar för att inte bli en vanlig svensk hiih puss

Postat av: A-L

Publicerad 2010-03-09 21:40:55

Men är enbart och endast själv ansvarig för sitt eget liv, sina mål, värderingar och drömmar. Jag är glad att du Michellen inte låter dig fångas, kammas rätt och göras tråkvuxen, för det är inte du min söta fina.



Jag har ganska nyss insett att jag inte känner något för Fkp längre. Varken saknad, avsky, hemlängtan eller hatkärlek. Min fina familj och vänner är det enda som får mig att återvända, men då som besökare. Jag säger inte ens "åka hem" längre, för mitt hem är här. Konstigt, läskigt och jätteskönt.

Som Mia säger, kom hit, inte hem, ibland och hälsa på, det är det enda vi önskar. Your home is where your heart is :-) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela