GypsyRose

Taking the long way around

flytt o big day out 2010!

Publicerad 2010-01-16 09:16:00 i

Det hander sa mycket runtomkring mig hela tiden att jag knappt har tid att uppdatera er darhemma langre, vad som sker I mitt liv. Men ni kan ta det lugnt, allt som sker ar av godo, och ar det inte det ursprungligen, vander vi pa det hela tills det blir sunny side up.

 

 Joda, det hander grejjer. I onsdags hamtade jag fina Cat pa flygplatsen. Hon var mer eller mindre ett vrak, efter tre tuffa veckor hemma i Tyskland med sin wacko family. Natten som foljde var den forsta hemlosa i mitt liv so far, men jag krop ihop skavfotters med Strumpan, och sa var det inte mer med den saken. Dagen darpa jobbade jag, gick pa ett spannande mote for ett eventuellt jobb, jobbade, skrev en tenta I den eko-filosofikurs jag pluggat pa distans och som det med storsta sannolikhet gick kappratt med, innan flyttlasset gick till Wellesley Street mitt I natten md mina fa pinaler. Tillbaka till The Grove med bilen jag lanat av Marcus, och sen blev det en och tva bars med min fina LillStrumpa. Massa djuphetsprat mitt I natten blev det ocksa. Fina fina.

 

Forsta natten i mit nya hem kunde jag inte sova. Jag snurrade runt, packade upp, placerade ut mina fa prylar (angeln min mamma skickade bla), satt pa fonsterkarmen ute och rokte innan jag forsokte sova.

Dagen efter trillade hela mitt underbara brudgang in for att inspektera lyan och gora oss redo for BIG DAY OUT 2010!!!

Grym dag, solen sken fran en klarbla himmel, massa massa unerbara manniskor och saklart sa jakla grym musik!

Fullspackad dag, och vi sag bla Midnight Youth (3:e gangen gillt for mig, gotta love the NZ style aye!), LadyHawke, Kora, Lily Allen, Powderfinger, The Mars Vola and sist med inte minst Muse!! Saaaa jakla grym dag!!!



Fridens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela