GypsyRose

Taking the long way around

lovely life

Publicerad 2010-02-23 05:33:10 i

En bra dag pa det hela. Jag vet att min mamma for ett frispel snart nar jag berattar om mina dagar medan ni darhemma knappt kan ta er utanfor dorren pga all sno. Men jag VILL ju beratta, eftersom jag ar en overlag ganska lycklig 25-aring som lever mitt liv précis som jag vill ha det. Jag kanner mig odmjuk och tacksam for varje dag.

Och kontentan av det hela ar ju att vem som helst kan ha det sa har bra som jag har det, satt igang bara och folj era drommar!

 OK, hela helgen har vi haft ca 27 grader, mild bris och underbara sommarkvallar. Jag jobbade morgonpasset i sondags, efter jobbet tog jag av mig skorna och gick barfota upp till Domain, dar HostelFamiljen och min blivande make satt I grongraset och chillade till LiveJazz. Fint liv. Hem till The Groove, Glen bakade Guiness cake och vi satt utanfor under den lilla palmen och bara njot av livet.

Hem till Cat och kollade pa TV samt sag solen ga ned bakom Rorotuinga Island genom hennes panoramafonster som ger hela hennes lya ett otroligt ljus.

 

Mandag, sol sol sol. Buss till Mission Bay, bikinivader och underbar sushilunch I skuggan med Cat innan jobb. Och jag maste bara reflektera over det faktum att jag satt och log for mig sjalv hela bussresan in till city igen, for att mitt liv ar sa awesome och vackert varje dag!

Jobbade I Fancy Parnell pa mitt café, blev upphookad av Kiwikillen Isaac, som kom och hamtade mig efter jobbet. Det blev en promenad och ett konstaterande om att grabben inte riktigt var min kopp te, och ett ivagsnirklande och bortforklarande om vanner det visst skull catchas up med. HaHA! Listighetskvinnan Ingvarsdotter ar i farten igen. Men hjalp! Vilken katastrofkille! Efter tva minuter hade jag honom I princip i mitt kna, och det kravdes upprepade tillsagelser om att han skulle skarpa sig innan jag gav upp och drog vidare till the Groove for att fa lite omtanke.

 

Idag sov jag ut, som jag alltid gor. Bianca ringer.

Hey babe, up 4 lunch? Ill pick u up outside urs in 10!”

Givet. Underbar lunch pa La Porchetta, Italiano och den sota waitern. Nasta gang ska jag fraga efter hans nummer. Jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela