GypsyRose

Taking the long way around

herregud vad folk slanger jobb efter mig!

Publicerad 2010-02-23 05:36:11 i

Alltsa. Det ar ju sa overkorkat DUMT ibland. For tillfallet trillar jobben over mig, och det enda jag kan gora ar att rycka pa axlarna och meddela att jag snart ska hem. Vadda lagkonja? Har ju borjat gora nagra skift I veckan pa ett café uppe I fancy pancy Parnell, det ar jattemysigt och de tjatar om att jag ska sluta pa GE och borja jobba heltid for dem. Jag forsoker prata upp lonen och de bara nickar. Och jag VET att de behover mig, for de ar nystartade och jag sitter inne med mest kaffekunskaper liksom. Ooooh yeah.


Just précis nu kom en av vara stammisar in pa GE dar jag jobbar kvallen, hon ar nan slags chef for Waldorf Hotels har I Aucks, och undrade om jag var intresserad av att joina deras team. Jag undrade om de har hotel aven I Sverige, vilket de saklart inte har.

Dumma dumma dumma oflyt. Eller ja.

 

Sa kom igen nu Sverige, nu ar det upp till Er att bevisa att ni har lika mycket att erbjuda mig som NZ!

 

 Forresten! Kan ni hjalpa? Jag vill ha tips pa saker att se, gora och alternativa boenden I Sydney, dit jag drar for att vila upp mig ett par veckor innan det ar dags att aka hem till Sverige.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-02-24 12:37:43

Babe, det är dåligt med jobb här hemma i Svea! Inte alls som NZ! =( Så njut av alla dagar du har kvar innan du kmr hem! Även om det är ett tag kvar.. Puss på dig 45:an

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela