GypsyRose

Taking the long way around

livin the whistler dream

Publicerad 2010-12-04 19:07:58 i

Lordag morgon. Luften ar klar, kall och hog. Solen har gatt upp over bergen som omgardar mitt hem. Sound of music, slang dig i vaggen sager jag ju! :)
Jag ar invirad i sjalar, och i balans. Fortfarande lite forkyld, men vad gor det nar kroppen jobbar sa hart varje dag att sjalen mar battre an pa lange?

Bada cheferna har just lamnat mig at mitt ode, de levererar fyra av de ENORMA och jattevackra granar till Hilton har i byn, som vi ska dekorera nasta vecka. Wiho! Ingvarsdotter skoter bygget denna lordagsmorgon.
Enya sjunger i bakgrunden, ljusen ar tanda och Chefen visade mig en enormt stor vas med harliga gerberas i alla farger innan hon akte.
"De ska slangas. Bind dig en krans och ta med hem till tjejerna", sa hon.

Jag har slitit hart hela veckan, och om kvallarna har jag legat for ankar i soffan, inte kunnat rora mig. Det kanns ratt gott kan jag meddela. Jag bor i ett blomlandskap, och i ett par dagar har jag nu slitit med att bringa ordning i det kaos som ar Rembrandts lager. Det har varit som en sjujakla julafton att fa slita upp kartong efter kartong, hitta nat fint och sedan ta med det in till butiken for att placera ut nanstans. Sedan att chefen berommer och kommer med kaffe och kaka med jamna mellanrum gor ju inte saken varre.

Igar levererades ca 20 stora vackra silvergranar till oss har, och vi slet som djur med att fa ut dem ur trucken. Hej JULEN liksom!
Igar tog jag aven med mig ljusslingor och gjorde en dorrkrans till mitt och tjejernas hem. NAr de kom hem igar var dorren pyntad och julfin.

Imorrn och pa mandag ar jag ledig. Da ska jag sova ut, och umgas med mina tjejer som jag knappt sett pa lange, kanns det som. Imorrn kor vi ocksa nasta Pot Luck, denna gang Canadian Style, och sen javlars! Ska Ingvarsdotter ut och dansa disco!

Bring on the xmas babes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela