GypsyRose

Taking the long way around

to choose your destiny

Publicerad 2010-08-13 12:54:48 i

Jag tror inte riktigt på Ödet. Visst tror jag att allt i mitt liv ordnar sig till det bästa, bara jag har tillförsikt, självinsikt och ödmjukhet för det jag inte kan påverka. Men jag tror att jag måste pusha på lite. Mitt liv blir inte fantastiskt bara av att jag sitter och väntar på att det ska hända.

Med lite jävlar anamma planerar jag nu nästa steg i mitt liv. Pengar har jag inga, men till Canada ska jag! Ni får se planen närmare strax.

Först ska jag bara kort dra min Fredagen Den 13; (jag har en känsla av att den här bloggen from now on kommer innehålla en del listor, det skapar reda och tar inte så förbannad lång tid att skriva, Jag hinner alltså inte tröttna. Förhoppningsvis.

* Lite mysbakis idag, middag med Mattias och Patrick igår, mina gamla compadres och flat mates från Golden Moments
   tiden i Portsmouth. Jag dör seriöst på dessa herrar, de är så roliga att jag kanske kissar på mig. Särskilt när Mattias ska
   visa sina galanta trolleritricks som enligt honom själv är dödsstöen när man är ute på krogen och ska ragga. Thumbs up!

* Väntar på att det ska ramla in en lapp genom brevlådan idag som meddelar mig att min nya laptop finns att hämta.
   Fina Bianca från Holland har givetvis skickat sin gamla. Och priset? Halva hennes flygbiljett till SWE. Underbart!
   Alltså, förbered er på finbesök början av oktober!

* Jobb imorrn, lugn helg. Måndag möter jag upp mamma och mina systrar på stationen, vi får ett par underbara dagar ihop
   innan de åker hem igen på onsdag kväll. Torsdag morgon kommer Rowan tillbaka och spenderar 5 fina dagar med mig. Vi
   åker hem till FKP igen, har får träffa La Familia igen, och vi jobbar på DragonFly Festival tillsammans. Bra skit!


OCH SÅ CANADIIIIEN;

* Inte mycket att säga om saken egentligen. Kollar flygbiljetter. Snorbilligt att åka enkel väg STHLM-NY den 22 oktober. Vi
   gillar´t, vi tar´t!
* Stort tjejgäng som drar iväg för att hänga, och fira 25-årsdagarna. Jag, Hanna, Karin, Strumpan, Mari och troligtvis Maria.
* Efter ca 5-6 dagar i NYC drar en del hem igen, andra (moi incl såklart!) hoppar på en greyhoundbuss upp till Canada för
  att starta ännu ett nytt äääventyr!

Bra skit!

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2010-08-14 15:18:07

jag gillar´t, planen ser bra ut!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-08-15 13:38:28

Fasen så bra det låter. =) Make it happen, så att säga.



Jag har ny blogg. Tröttnade på den gamla... Jag gör så ibland, tydligen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela