GypsyRose

Taking the long way around

kort sagt, Ingvarsdotter

Publicerad 2010-04-09 09:44:06 i

Vart att dela med sig av:

 

  • Idag flyttade jag sista grejerna fran Wellesley strett till Groovet. Kanns bra. Kanns hemma. Strump hade baddat rent min sang, och nu sover jag I bunkbed ovanfor henne. Sa som det ska vara.
  • At lunch med min polare Brett fran south Africa, som jag mote pa Rhym n Vines pa nyar. Brett och hans karatetant till mormor. Vilken tanta! Holl pa att skratta ihjal mig nar hon oppnade munnen I tid och otid och forklarade alltsammans med att I hennes alder far man visst saga vad man vill. Men vilka kampar, de dar sydafrikanerna! Jatteintressant att hora.
  • Arbetsintervjuer hit och dit. Mkt pa gang. Stimmigt  Men bra! Teleintervju med dromjobbet pa hemlig ort I Sverige. Ingvarsdotter som bitradande receptionschef for stort hostel, vandrarhem och hotel? Nja. Synd bara att  jag gjort slut med Sverige, och hjartat vet vad det vill, och inte ar det att jobba I Sverige iallafall. Min mamma kommer sla ihjal mig for mina synders skull. Men oroa er inte, jag far nog inte jobbet iallafall. Men tilltankt, det ar jag visst. Fraga mig inte varfor.
  • Host i min stad. Krispiga, klara och underbara dagar innan jobb, da jag o Strump lagar lunch och ater ute insvepta I sjalar. Sen en kaffe och kaka pa den. Fint!
  • Nicolita och Caro for sin kos igar. Ett ar har de bott med oss pa The Groove. Det ar hemskt att saga hejda hela forbannade tiden. Jag ar slutkord. Och trott.
  • Ikvall kommer Srump till cafeet. Vi dricker bars o sen gar vi ut. Lattast sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela