GypsyRose

Taking the long way around

Senaste tidens drommar...

Publicerad 2009-09-09 10:48:20 i

Jag drommer massvis med lattjo varje natt nu fortiden. Det ar som att resa runt manen pa en solid LSD-tripp varje gang jag kvartar in.
Fast. Det ar inte alltid lika roligt. Det ar mycket angest iblandat i mina drommar.

Forra veckan dromde jag ofta om min KulturTurismklass, att vi var ute pa olika utflykter har i NZ, och forsokte pa olika satt ta oss hem. Det var mycket vatten. Hav, forsar, backar, sjoar. Ofta harda stormade det rejalt ute pa dessa oppna hav, och det hela var rent ut sagt obehagligt.

Inatt dromde jag mycket innehallsrikt. Mitt hostel var med ens jattestort, och nar det ringde pa dorren stod Jolene, Erik och Trulz utanfor. De hade i hemlighet kopt flygbiljetter till NZ, enkel vag. Och jag minns hur lycklig jag kande mig nar jag kramade om dem. Sa glad over att fa aterforenas med mina vanner, att jag sprang naken ivag till affaren sen. Hoppsan!

Sen skulle jag aka hem, och hamnade pa en av Falkopings lokalbussar pa vag hem fran flygplatsen. Bredvid pa dubbelsatet satt min mormor, och i min drom var hon den aldsta, brackligaste lilla ihopskrumpna gumma man kan tanka sig. Vi gladde oss att vara tillsammans, och jag berattade for henne om mina aventyr.
Av nan anledning kom jag inte av bussen i tid, och kom darfor inte hem till min mamma, som jag langtat sa mycket efter att fa traffa.

And so on.

vad sager en sadan drom mig? Att jag borde aka hem? Att jag vill hem, men vet att det kommer bli jobbigt att ta mig hem, rent psykiskt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela