GypsyRose

Taking the long way around

Mary, mary

Publicerad 2009-09-04 23:30:00 i

Sitter denna lordagsmorgon och lyssnar pa Lisa Miskovsky's Mary. DET var inte igar, det.
Men ack, sa bra musik!

Det ar idel solsken over Auckland nu for tiden, aven om det inte ar tillrackligt varmt for jandals (kiwiska for flip flops) och surfarshorts. Men snart sa! Har gosat in mig i Lisas gamla avlagda klader som hon lamnade nar hon flyttade, och hostelet sover fortfarande.

Igar jobbade jag kvall pa cafeet. En fredag. Men det gick bra. Bade jag och Strumpan ar forkylningssjuka, men det ska nog bli bra det har.
Jag jobbar imorrn bitti, sa darfor ska jag inte ut ikvall. Strumpan var visst sugen pa utgang, hoppas Cathrin far med henne ut!

Det hander roliga saker har iallafall, det ar mycket bra nar hjarnan och hjartat behover en paus i alla tankar. Jag har val berattat att jag och Strumpan kopt biljetter till Pearl Jam och Ben Harper i Christchurch den 29 november? Wiho!
I forrgar kopte jag, Strumpan, Jo och Cathrin (circle of trust, tjejer!!) biljetter till Vodafone Music Awards har i Auckland i oktober. Det ar NZ:s motsvarighet till MTW Music Awards, och det kommer en dros med kandisar. Wiho!


Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-09-06 14:00:33

Åhhhhhhh, Pearl Jam och Ben Harper!! Who's got two thumbs and is jealous as hell? THIS GIRL!!!! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela