GypsyRose

Taking the long way around

Dagen innan

Publicerad 2009-09-03 01:11:26 i

OK. Jag orkar inte skriva romaner om vad som pagar under skinnet pa mig just nu. Eller. Fel. Jag skriver dem, men tanker inte publicera har. Jag gor som min goda van Jolene sager, jag skriver och stoppar undan tills det ar dags. Nar jag vet att jag inte kommer flippa under bearbetningsprocessen.

Jag hade iallafall en himla, himla bra dag igar. Trots allt. Karma strikes back. Lyssna har.

08.30 Rise n Shine! Hoppas pa regn, regn for att matcha Dagens Ingvarsdotter. Men icke, SOL som sticker i ogonen.

10.30 Checkar in, checkar ut, spenderar alldeles for mycket tid pa FaceBook. Egentligen varlden, vad ar grejen?

12.30 Dundrar ivag med Strumpan till "lilla Italien", som vi kallar det. En centralt belagen plats nara High Street med massa mysiga boutiquer, fina restauranger och annat. Ater en superfresh lunch pa ett nyoppnat stalle. deras Eftposmaskin ligger nere, sa de meddelar gladeligenn att vi kan komma och betala nar vi vill. Imorrn eller sa.
Underbart nar manniskor litar pa andra!

14.00 Ar pa vag ifran Piazzan, blir ikappsprungen av en tjej som undrar om vi vill ha gratis harfoning. Sure! Hamnar i handerna pa varldens sotaste, tjockaste maorigrabb, klassisk gayfrisor. Han gor mig till en partyprinsessa med stora lockar, volym a la hollywood och spannande lugg. Japp. Kliver ut med en lika vacker Strumpan bredvid mig, i ett moln av underbart doftande harspray.

17.00 Gar ifran Mezze Bar, det marockanska cafeet jag alskar, dar jag suttit kvar efter att Strumpan gatt. Jag har skrivit brev, last i min bok, druckit kaffe och forlorat mig.

17.30 Shoppar fina orhangen, och svanger forbi Racket for ett glas vin. En tagg och annu ett par sidor i boken avverkas innan jag vandrar hem.

19.00 Karlsson ar rastlos, aven for henne spokar det pa hostelet. Vi packar med oss bocker och brevpapper och gar till Starbucks vid Sky Tower. Men bockerna forblir sa gott som ooppnade. Vi forlorar oss i minnen fran forra sommaren, da vi upptackte det engelska livet. Alskade Karlsson, sa mycket vi gjort tillsammans!!

21.00 Gar forbi den lokala puben pa vag hem, det ar onsdag och Quiz night. Ett par hostelgaster och deras nyblivna vanner valkomnar mig till bordet. Vi vinner visst quizet, och far drinkbiljetter i baren. Det ar inte roligt att forsoka dricka ikapp med 5 irlandare.

22.30 Hem. Tar ett glas Sake' med tyskarna som ar pa vag ut i den aucklandska natten.

01.00 Ligger och forsoker somna. Tankarna snurrar.

Kommentarer

Postat av: Ammelie

Publicerad 2009-09-03 21:41:10

Hello sunshine. Vet inte om du fått mitt brev än, men jag måste bara avslöja att vi ska flytta till en ny lägenhet. Det blev en av de lägenheterna jag skrev att vi skulle kolla på. Jag är så glad :) Och du är välkommen dit, när du kommer hem till gamla sverige :) ta hand om dig vännen.. puss

Postat av: Karlsson

Publicerad 2009-09-04 15:32:16

Ja herre min gud! Vi har nog skaffat oss mer erfarenheter under vara 18 manader ihop an nagon annan har gjort under sa kort tid! Och mer ska det bli det vill jag lova!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela