GypsyRose

Taking the long way around

nyar!

Publicerad 2009-10-14 02:18:40 i

HIT vill jag till Nyar. Aven om jag ska aka ensam. Det ar NZ:s motsvarighet till Woodstock, I reckon.

For vem vill inte fira in det nya aret pa ett stalle som sags vara forst med att se solen. Lyssna bara pa det har!

"It was during a bleak Dunedin winter back in 2003 that Rhythm and Vines was first 'conceived'.Sick of the cold and looking towards summer, university friends Hamish Pinkham and Tom Gibson gave birth to a then illegimate child: the idea of a summer festival amongst the hills of Gisborne, the first place in the world to see the sun."


Hur vackert verkar det inte? Det ar dyyrt, jovisst. Men va tusan? Jag fyller 25, har tagit examen, har klarat mig so far i NZ i 10 manader, och livet leker. Jag VILL aka, och har all anledning att fira!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-10-14 11:55:38

Ja. Så åk. Så klart. Kram gumman. Ring om du behöver låna ett öra. När som helst på dygnet.

Postat av: 91:an Bergwall

Publicerad 2009-10-14 14:01:26

Om jag hade varit där så hade det låtit ungefär såhär: Vi möts där världen börjar dagen!!

Jag hade sååå velat följa! D va ju inte svindyrt och jag säger bara vid en kulle och en djup dal, förvandla den varma strupen sval, där ska du dansa, där ska du le mera, där ska första stunden av 2010 spendera!!! Det är du värd!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-14 19:47:38

Inget att fundera på. Åk, bara åk! Du kommer ångra dig annars! Och försök att njuta av det som är nu, trots att du inte vet vad som lurar bakom nästa knut. Snabbare än du kan ana är du tillbaks i denna kalla delen av världen, trängs med morgonpendlare på vagnen och på väg till jobbet. D

Postat av: A-L

Publicerad 2009-10-14 19:52:36

Men vad fasiken, mitt inlägg publicerade sig själv :-) Jaja, kontentan av det hela: höstångesten börjar smyga sig på i samma takt som mörkret här hemma, njut tillvaron, umgås med de som ger energi, inte tar och slå gärna en pling när du har möjlighet. Till helgen kommer Karin hit, vi ska leva rövare, gå på ladies night och jag ska kika på hennes NZ-bilder och försöka få en uppfattning av er upp-och-ned-påvändavärld. För jag hoppas det är sant att allt är uppochner på andra sidan klotet? ;-) Stor puss!

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-10-17 22:02:07

Ååååååååk! Såklart liksom. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela