GypsyRose

Taking the long way around

Im lost...

Publicerad 2009-10-14 02:03:17 i

...But that doesnt mean Im losing. Ni fattar va? Coldplay makes the world go around.
Natterna spenderar jag numera med att sakna, langta efter, fundera, klura och lasa bocker.
Dagarna gar bra, det ar ljust och jag haller mig sysselsatt.

Men det kanns med ens som efter R hade stuckit. (Den manniskan har jag knappt sett ellet hort at av pa veckor. Livet ar minst sagt komplicerat.) Om 2 veckor ar var tid pa City Groove over, och tjejerna drar till Nelson. Det dar ar arligt talat inget for mig, jag har gjort den delen och vill inte bo dar igen. Nog semestra runt lite, men det ar ocksa allt.

Jag soker jobb overallt, och far for mig att jag ska bosatta mig i en stuga i skogen, isolera mig fran omvarlden. Har hort av mig till engelsmannen Rowan, som vill motas upp igen, och go into the wild.
Tomas sager att han foljer mig vartsomhelst, och helt plotsligt ar jag inte alls redo att lamna Auckland.
Har finns mina nya vanner, och jag alskar trots allt City Groove.

Den 27 november maste jag finnas i Christchurch nar jag och Strumpan ska se Pearl Jam. Sedan ar det jul och allas foraldrar kommer, dock inte min pappa som han forst hade pratat om. Sa jag vill helst ditcha allt vad foraldragemenskap heter och kanske fira med Tomas, Cathrin om inte hon aker hem till Tyskland, eller kanske med Simon har i Auckland (Han har lovat att kopa en stooor turkey och lagga pa grillen om jag kommer!)

Nyar vill jag fira i Gisbourne (ska beratta mer om detta strax!), och sedan den 15 januari har jag kopt en biljett till Big day out har i Auckland (biljetten kom hemlevererad idag!), och sen WHOPPA! Fyller visst Ingvarsdotter 25.
Vad ska jag gora da?

Jag ar helt lost. Vad vill jag gora med mitt liv? Hjalp, snalla nan. Ge mig bara rad.

Kommentarer

Postat av: Mlena

Publicerad 2009-10-14 19:23:44

Det är först när man är vilse som man hittar de nya vägarna...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela