GypsyRose

Taking the long way around

Tjo!

Publicerad 2009-03-16 21:54:43 i

Kia ora, och good news, läsare!

Fick precis ett mail från det företag jag bokat biljetten av, som meddelar mig att man för en MYCKET billigare peng än 10 000, kan omboka sin biljett hem. Tjo! Ka-TJIIIING pappa! Där slapp du visst punga ut med alla dina sparpengar på din stackars bedrövade dotter mitt borta på andra sidan jorden!

Tilläggas ska att detta kan endast ske i mån av plats, men iallafall. Håll tummarna för mig! Ska bara få klartecken från nån slags praktikplats as well, men jag säger som vår kära klasskamrat AnnSofie; "Att ska det hända nån, ska det ju hända er. Ni klarar det här galant, det klart ni ska vara kvar! Njut så länge det varar!"

Nu ska jag och Johanna speeda på med vårt X-arbete, sen blir det hem till vår flat och piffa inför premiärministerns besök.

Ringde min mormor imorses också, hon var nyfiken på hur Johanna mådde, och om jag träffat några killar.
" Och har du det, så får du hälsa från mormor!"

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-03-17 08:28:06

Hejjä bruden!

Jovars... nu sitter jag visst här med en blogg ändå. Men det är ju en rätt rolig hobby faktiskt ;).



Kul att höra att du har det toppen NZ. Underbart ställe det där :). Lovar att hålla utkik efter dig på lilla blå när jag är i stan.



Många kramar!

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-03-17 09:11:54

told u.

Postat av: Inger Fredriksson

Publicerad 2009-03-17 18:23:37

Hej Mikaela! Vad kul det är att läsa din blogg. Vi förstår att du trivs bra i N-Z. Men det var ju tråkigt att du inte fick den praktiken som du hade tänkt dig men vi får hoppas att det ordnar sig för dig.Tack så jätte mycket för kortet det är kul att du tänker på oss "gammla"!! Jag har kommit hem från Thailand idag 2underbara veckor. Karolina med fam. är där i 6 veckor så jag har varit med dom. Vi får se när vi ses. Ha det så bra och var rädd om dej. Kramar Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela