GypsyRose

Taking the long way around

second day of this road trip

Publicerad 2009-03-18 04:51:03 i

...Och det ar val ingen som blir forvanad om jag sager att jag inte riktigt har koll pa vart jag ar? :) Tror det heter Franz Josef, eftersom vi ska klattra i en och annan glaciar imorrn (om vadret tillater), men saker ar jag inte.
Ar helt vimmelkantig efter flera, flera timmar i buss bade idag och igar, men det ordnar sig.
Internetcafeet jag sitter pa, ar inhyst i en gammal rod buss, det ar supermysigt! :) Me like!

Igar var iallafall en handelserik dag. I stralande vackert vader kom alltsa premiarministern till Nelson och NMIT, mitt universitet. Vi fick skaka hand, och i sitt invigningstal, namnde mr Key oss, och sin resa till ishotellet i Jukkasjarvi for ett par ar sedan. Det hela var mycket angenamt, och alla japaner som gar pa NMIT skrek av gladje nar de fick fotas med ministern. Vi svenskar holl oss givetvis lite lugnare, och visade riktiga artighetsmaneer. :)

Med skumpaglasen i hand hoppades det sedan pa bussen, och efter ett fritt jam och allman glaaaadje, stimmade vi ner. Natten spenderades pa ett lyxigt motell (Kolla brudar!!Vi har till och med bomullspads pa toa! Och kolla sa mycket toalettpapper! Tar vi en rulle fran varje stalle pa resan, kommer vi ha HUR mycket som helst i Auckland sen! Smart!), och det blev en tidig morgon idag.


Ja, det var nog
allt for den har gangen. Aterkommer nar det hander nat kul! Eller nar jag ar nara en dator igen!

Kram pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela