GypsyRose

Taking the long way around

Nu är det inget bra...

Publicerad 2009-03-13 13:37:44 i

Ja, man visste väl att det inte kunde gå upp, upp och upp hela tiden. Det kändes lite för bra för det.
Nu går det rejält neråt, livet tog med ens en väldig vändning och jag vet inte vad jag gör om en månad.
Krash! Booom! Bang! Så bara. Får man skylla på att dagens datum?

Ah! Just nu vill jag prata prata prata med er därhemma, få lite tips och råd. Helst med mamma, lilla syster (hjälp hjälp hjälp!!!) och pappa. Jolene ringde jag, men hon har nog fullt upp med barnabarnen. Helt OK.
Ringde Marcus också, han är fin han.
Det har minst sagt kört ihop sig på praktikområdet, helt plötsligt står både jag och Johanna utan praktikplats, EN dryg månad innan NZ-resan är slut.

Fan! Blir så less! Ska man stanna kvar på NZ alltså?
Ibland blir jag en hemskt liten Mitjellen som bara vill att folk ska säga till mig vad jag ska göra.
Fast sen jämför jag med Malle och Fredrik, och känner mig ändå tacksam för livet jag har, även om det har en tendens att vrida sig kring sin egen axel och ställa allt på sin kant.
Jag hade ju allt planerat. Vad göra? Jag har ju en syster som ska komma och bo hos mig i sommar i Portan...Gaaaaaah!

Familjen! Jag ringer hem imorrn.


Godnatt.


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-13 15:37:59

Åh nej vad tråkigt att höra, allt som flöt på så himla bra. Skyll på dagens datum!!

Vad tråkigt att det inte blev UK. Jag tycker att du gör så att du tycker riktigt synd om dig själv i 2 dagar, äter, dricker och röker allt onyttigt du kommer åt, brukar jag alltid göra - känns kanon sedan =) på söndag listar du upp dina olika alternativ - fördelar och nackdelar. Kolla upp de olika alternativen på måndag så gott det går och sedan sollar du bort dem som är omöjliga. Tänk också ut en plan B som du även känner dig hyfsat bekväm med, så kan du bara tänka att om allt skiter sig har jag iallafall den. DU är ju grymme Michelle, jag är helt övertygad om att du kommer fixa det här!! Du har ju fixat allt annat hittilss i dina 24 år =)



Hoppas mitt pepptalk kan glädja dig lite!



Massa kramar och slemmiga pussar från Nisse!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-03-13 17:44:19

MEN VA? :(



ring imorgon, jag är mycket förvirrad!



fast vad det än är så löser det sig, det gör det alltid!



PUSS!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-03-13 17:49:51

men va? :(



ring mig imorgon och förklara vad som hänt, så löser vi det somehow!



PUSS!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-03-13 17:50:53

åh herregud, den här datorn är helt störd, den visar inte mina kommentarer så därför tror jag att de inte kommit fram och skickar igen :P

Postat av: Mallew

Publicerad 2009-03-13 18:31:55

Postat av: Malle

Publicerad 2009-03-13 18:33:24

Va? Hjälp en trög hjärna!? Har du alltså ingen praktikplats i Portsmouth menar du?

Nisse har ju dragit en himla bra plan där uppe, så jag håller med henne!



Lycka till och jag håller tummarna för att det löser sig för er båda!



PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela