GypsyRose

Taking the long way around

My 24th birthday!

Publicerad 2009-03-01 03:19:20 i



10.00 Frukost med Latte och grejjer på ett café i New Plymouth. Tjejerna är supermysiga och 91:an Bergwall sjunger med underbar morgonstämma för mig ett par timmar tidigare. Jag får en flaska vin i present. Gosingar!



10.00 Vi lämnar vårt hostel i New Plymouth med dessa ord i gästboken.



11.30 När vi kommer tillbaka till bilen efter frullen, har vi fått vår första p-bot på hela 12 dollar. Wiho!



15.00 Vi avlägger ett besök i Waitomo Caves, helt sjukt häftigt med lysmaskar och grejer. Tjejerna busar och fnissar, och helt plötsligt får jag kliva fram inför hela gruppen turister där nere i grottorna, och man sjunger Happy Birthday för mig med höga stämmor. Jag blir lite gråtig och kramar lite extra på Girl Pack.



17.00 Jag och Bergwall knäcker första födelsedagsölen i bilen på väg mot Hamilton.



22.00 Efter mat, fridans, jam, bröllopsvideoinspelning där vi utger oss för att vara ABBAs kiddos, en skumpaflaska som jag fått av vår underbara hostelvärdinna senare, är vi på väg ut i natten. Rebel yell! ;)





02.00 Efterfest/Jam med Eliott och kiwipojken D (till höger), som vi träffat på ett ställe denna måndagsnatt i Hamilton. Vi har tidigare bjudits på diverse drinkar av både bartender, festande folk och annat löst pack. Det är bra att fylla år i Hamilton, med andra ord! Killarna lirar Bob Dylan, Johnny Cash och bluestoner, och mitt och Bergwalls hjärtan smälter.

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-03-01 15:30:16

Ja, se där är han ju, Dalle :D

Postat av: Jayjay

Publicerad 2009-03-03 05:00:12

ja d va en fiiin dag! O fina grabbs.. Men inte lika fin som min :) hehe.. nu drar vi ut i solen rekommenderar BW!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela