GypsyRose

Taking the long way around

Dagens strapatser

Publicerad 2009-03-09 10:34:25 i





     

Hej hallå!

Ja, ni får själva avgöra hurtighetsgraden på dagens utflykt med de svenska kulturturismarna, när ni kikar närmare på dessa bilder. Men! Det var kanske inte det lättaste jag gett mig in på i mina dagar. Jag förbannade högt både det ena och det andra under de otaliga meter rakt upp till toppen på denna "kulle" (kulle? Skojar du? Måste vara högre än Sveriges högsta topp! Nej, jag skojar INTE. Ser det ut som om jag har ROLIGT??).

Men! Väl uppe, blodsmak i munnen och mjölksyra i benen till trots, var utsikten slående. Mitt liv är så vackert det bara kan bli just nu, och det är så svårt att förmedla till er där hemma.
Skulle jag bo i detta land, skulle jag aldrig åka utomlands. Inte ens på en charter till Ibiza. ;)

Det hjälpte då rakt inte att Todd, vår äventyrare till lärare, glatt meddelade oss att denna dag endast var en lätt uppvärmning inför morgondagen. Då ska vi faktiskt bestiga ett berg, med start på nätta 1300 meter över havet.

Gah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela