GypsyRose

Taking the long way around

onsdagsBestyr

Publicerad 2009-06-03 06:39:43 i

Idag har jag och Russel arbetat pa bra. Dagen borjade med Russel pa cykeln och jag ihopkrupen i hans Tikigrej, som ser ut som en san dar cykelvagn som barn sitter i, ni vet en sadan med plastholje. Fast en stor.
Vi rejsade ner genom Auckland city i den kalla men klara och mycket vackra dagen, och jag blev avslappt utanfor WareHouse medan Russel knatade till banken.

Val inne pa Warehouse hade jag ett fullt sja med att fa personal att hjalpa mig att bara alla 5 element som stod pa shoppinglistan. (Ja, vart hostel ar iiiiskallt at the moment, precis som alla andra hus i NZ sa har ars). Dumpuckon! Ingen ville hjalpa mig!! Service minded? SKULLE INTE TRO DET VA?!
Jag fick iallafall lana en kundvagn i storlek XXL, och med Russels hjalp lassade vi in alla element och till sist Ingvarsdotter sjalv i Tikin. Kan lova att vi fick manga leenden och blickar pa vagen hem, dar jag satt overost av element i olika storlekar.

Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela