GypsyRose

Taking the long way around

Ingvarsdotter - Barista @ Esquires

Publicerad 2009-06-21 11:03:48 i

Jass alltsa! Det blev som jag och Hammarstrumpan forespatt. I lordags (Igar? Japp!) ringde chefen och meddelade att bade jag och annica fatt jobb pa Esquires. Dar satt den, krappar!
Jag ar supernojd!

En Mikaela som vacks av ett sadant samtal samt min virrighet i allmanhet = Ingen bra kombo.
Sa nar Chefen undrar om jag kunde broja min upplarning idag, sondag kl.9 am, ropade jag glatt JA TACK CHEFEN! utan att tanka pa konsekvenserna. Konsekvenser som i Mias Hen night som halls med pompa och stat igar.

Men! Jag var pigg som en nyponros (cover it up med rouge, J'adore Dior and some earrings), nar jag stompade in pa mitt nya arbetsstalle imorses. I flera timmar foljde jag sedan Chefen som en liten skugga innan han stack och lamnade mig at mitt ode. Medan superskona Catherine fran Tyskland (min nya supergulliga kollega) servade gaster, kunde jag leka vetenskapsman och mixtra med mjolk, skumning, espressoshotar och allt annat som finns tillgangligt. Superkul!

Vet ni hur viktigt det ar med exakt ratt vinkel for handleden nar man haller upp en moccachino, for att den inte ska konvertera till en halvtaskig blandning mellan en Latte och Flat white? Och hur far man egentligen till de dar fina bladen och hjartanen i skummet? Woha, det har ska bli kul!

Bra kaffe ar en hel vetenskap i sig. Men ack! Det kanns bra nar Chefen (en superskon aussie btw), vralar glatt att DET MINSANN JAAADRANS-I-MIIIG VAR EN AV DE ABSOLUT BASTA NYBORJARLATTES HAN NANSIN SETT!!

Nyborjartur, I call it.

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-06-21 12:12:10

Åh det låter ju jätteroligt, är säker på att det kommer gå som en dans om du lyckades göra den allra bästaste nybörjarlatten första dan, det fixar du Michellen! Goodie luckieluckie!!! :D Puss!!

Postat av: A-L

Publicerad 2009-06-21 12:20:53

Åhhh, vad rooooligt! Grattis michellen till nya jubbet! Det blir spännande att följa din väg till den perfekta latten med skog-mönster :-D Puss o kraaam!

Postat av: Määääry

Publicerad 2009-06-21 18:00:45

BRA JOBBAT! Tänk vilka skills du kommer att ha i framtiden tjejen, du kan lägga till många yrken i CV:t =) Massa kramar på dej!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-21 20:59:15

Grattis!

Men hörru... var jobbar alla zeeländare? Eller jobbar inte dom? ;oP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela