GypsyRose

Taking the long way around

Sjukdom, fest och blessing av den nya skolbyggnaden

Publicerad 2009-01-19 04:10:43 i







  

Kära läsare!

Min dag spenderas i sängen eftersom jag blivit förkyld med värkande hals och kittel i öronen. Nån som är förvånad över att jag blir förkyld när jag åker utomlands? Inte jag heller. Men med Lemsip, en sjuk Helena i rummet bredvid och hela säsong 2 av SuperNatural kommer det här gå vägen, som allt annat.

Imorses var jag och mina klasskamrater med om ännu en otroligt häftig grej, det var blessingsceremoni för vår nya skolbyggnad, som bland annat frisörerna och givetvis turiststudenterna ska husera i. Denna ceremoni hålls alltid i gryningen, vilket innebar att 20 huttrande svenskar masade sig upp klockan 05.30 för att delta i ceremonin som hålls av en Maoriepräst med tillhörande redskap. Varje husvägg, varje rum och helst varje pryttel ska sedan välsignas. Man går på en lång rad efter prästen, som skvätter heligt vatten på väggarna medan det mässas på Maorie. Varje deltagare ska ta på väggarna, för att lämna en del av sin livskraft kvar i huset. Det var riktigt häftigt att vara med om, som allt annat här.

I lördags firade vi att Erik fyllde 30, det blev en helkväll där jag tappade bort halva klassen och hittade den andra halvan, dansade mig helt svettig och sedan gick hem i ösregnet.
Nästa lördag är det reggaefest på en kulle i närheten. Jag har köpt världens skönaste hippiebrallor och ska givetvis ha turban dagen till ära. :)

OBS! På en av bilderna ser ni studion till den guldsmed som gjorde Sagan om ringen-ringen. Han är dansk och bor här i Nelson. Hur häftigt är inte det??:)

Och ingen E har det kommit, banne mig!
Nu ska jag fortsätta vara sjuk.

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-01-19 23:49:47

Alltså: Hur är tidsskillnaden? Kan jag ringa närsom? Stööör jag inte de andra då?

Han är inte på g än men har plan på att hålla en stor chokladbit framför mitt heliga och se om han inte känner sig liiite lockad av att komma iaf...



Det är tur att jag har dig Michelle. Jag behöver aldrig åka utomlands. ;-)

Supacool med blessingen ju!

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-01-20 22:31:41

Du skulle vara hemma hos mamma nu när du är sjuk!!!!!!!!Hoppas att du kryar på dej Nu säjer jag godnatt Puzzen o kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela