GypsyRose

Taking the long way around

Dagens impro

Publicerad 2009-01-15 07:04:12 i











Idag har klassen åkt på utflykt med samma maoriegäng som vi hälsade på. Det har varit en undrbar dag med strålande vackert väder, en och annan säl som legat på stranden och gottat sig (Jo, riktiga sälar alltså. Inte blekfeta turister), samt improteater av en maoriesaga i Queens Garden, en helt otroligt vacker park i närheten av vår skola. På bilden näst längst ner ser ni hur jag gestaltar den onde magikern som försöker locka till mig en bläckfisk. Himla kul iallafall! :)

På eftermiddagen har vi fixat med Visum, tagit aptaskiga passfoton samt shoppat ihjäl oss. Ska strax lägga in en bild på alla mina fynd. Me likkii the shopping in Nelson!

Glad nyhet! Jag och Johanna har fått supererbjudande om att komma tillbaka till GM i Portsmouth till sommaren. Gratis boende, lite lön och erbjudande om anställning efter praktiken är slut. Gött! Nu ska jag bara ta beslutet också...;)

Ikväll blir det bio, jag och brudarna ska se The curiouse case of Benjamin Button, med hetingen Brad Pitt. Bra skit!
Igår var vi ute på karaokebar, drack öl i kannor och plockade stilpoäng med Super Trouper och Ring of fire.
På söndag fyller Erik 30, därför blir det tooookfest på Campus med omnejd på lördag! ;)

Cheeerios!

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2009-01-15 07:42:50

Åh, den vill ju jag se! När går den??

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-15 17:32:39

haha, men vad söta ni är, håller på och leker och sånt skoj :)



och GM, congrats! det känns väl bra, nu slipper du worry your pretty little brain om sånt! fast du har inte bestämt dig helt för det än eller? anyways, en skitbra back-up plan är det :) då kommer jag och hälsar på!!



Och Benjamin Buttin verkar riktigt bra, skriv en liten hint om hur den var sen så kanske jag pallrar mig iväg till en biograf!



Idag är det svinkallt här i Svedala, mamma tänder ljus som en galning. inte ovanligt kanske? ;)



PUSS! (ses om 91 dagar)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela