GypsyRose

Taking the long way around

Dagens bryggeribilder

Publicerad 2009-01-28 05:53:54 i









Såhär glada kan en KulturTurismklass se ut när det vankas besök på ett lokalt bryggeri och på en vingård. Givetvis ingår smakprov, och Johanna hittade sitt favoritbubbel och namne som ni kan se på sista bilden.
Igår hade vi en lika underbar skoldag, vi åkte runt med vår lärare Phillip och privata chaufför Rob till olika fruktodlingar och plockade frukt och grönsaker som vi sedan avnjöt tillsammans med ett glas vin (det är mycket vin här, kan jag meddela!) vid en flod djupt inne i bergstrakterna runt Nelson. Givetvis hann vi med ett dopp under lunchen, vattnet var underbart kallt och svalkande för svettiga svenskar! Lägger upp lite crazy undervattensbilder inom kort.

Till vi hörs igen...

X

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-01-28 15:31:51

Avis donna här!

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-01-28 15:54:44

Träffade din mama igår på Rimi. Hon är så söt. Jag misstänker att hon är lita sådär lagom sugen på att komma o hälsa på va? ;D

Förresten har jag lovat min pojk att vi ska komma o hälsa på dig i Englandet senare. Jag lovade honom afrikat med eftersom han ville se lite noshörningar. Vad gör man inte för kärleken menar jag?

Det ser appselut fab ut i NZ! Tänk vad lyxigt med an massa vin o grejjer! I skolan liksom! Att de inte anammar iden här i Sverige är ju heeelt oförståelig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela