GypsyRose

Taking the long way around

Centre of New Zealand and paaaarty!

Publicerad 2009-01-17 06:49:33 i











Ännu några otroliga dagar har gått, och jag fotar så mycket varje dag, att det är svårt att sortera dem, och veta vad jag ska visa upp för er där hemma. Jag vill ju visa er allt kul vi hittar på!
Igår, fredag, hade vi kulturturister vår första lektion med Phillip, en vänlig man i sina bästa år som kommer att lära oss allt han kan under de kommande tre månaderna. Jag måste också bara säga att NMIT, mitt universitet, är HELT otroligt. Man går efter konceptet learning by doing, vilket innebär att vi, pust och stön, måste vara ute i naturen och åka runt och titta på olika platser, tops 4 timmar om dagen, när vi inte sover över i en maorieby eller paddlar kajak. HEMSKT vad jobbigt livet kan vara ibland. ;)

Under fredagen besteg vi iallafall spoten Centre of New Zealand som finns här i Nelson. Helt utan förvarning också! Hjääälp! 20 kulturturiststuderande svenskar med halvkass kondis är ingen vacker syn, men trots blodsmak i munnen och värkande vadmuskler var det helt klart värt det! Ni kan själva se på bilderna lite av den underbara vy som mötte oss på toppen. Lovely!

Efter ännu en långlunch på stan var det dags att inspektera stadens katedral och sedan gå på museum.
Kvällen spenderades med ett glas iskallt rosé och diskussion huruvida man ska göra det där sky divet eller inte. Hjälp!
Vi gick givetvis ut och svängde våra lurviga, både med varandra och med våra nya vänner maorierna på Little rock.

Idag gick vi upp tidigt, jag ringde hem till mamma och gabriella och önskade dem en god morgon under deras fredagskväll, och sedan begav vi oss till marknaden som hålls varje lördag, där vi köpte färsk frukt och grönsaker. En balja latte, ytterligare lite shopping och kringvimsande senare sitter jag nu här, det är dags att pudra näsan och välja kläder till kvällen. Erik fyller 30 imorrn, och firade genom att sky diva idag, och ikväll är det fest.
Jag tänker köra på Aladdin-tema ang. utstyrsel. Ni får se resultatet i nästa blogginlägg.
Dessutom har jag och Johanna skapat världens finaste dörrskylt till vår dörr, är den inte rar så säg??:)

Tills vi hörs,
X

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2009-01-17 08:33:58

Jag var nog den enda som inte viste att jag skulle få göra ett sky dive verkar det som :) Kan å det varamaste rekomendera able tasman skydive. nej det är inte läskigt du känner inte sjunkkänslan i magen som på tivoli,ett tips är att kosta på en kameraman -det är å värt det!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-17 13:30:32

haha sötaste dörrskylten ever! och häftig view där :)

hoppas galejet rockar!



nu ska jag städa toaletten, det rockar ungefär lika hårt som att svänga runt på NZ kan jag tänka mig!



love ya, puss!

Postat av: Mari

Publicerad 2009-01-17 14:45:50

Åh vad skojiga saker ni gör hela tiden! Här hemma är allt lugnt, jobbat idag och i kväll är vi ett gäng som ska spela bowling, jag satsar på en seger men bara jag slår Mikael så är jag nöjd givetvis...



Keep up the good work med uppdateringar! Jag läser så ofta jag kan =) Kram på dej gumman!

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-01-18 15:27:58

Tjena tjena! Skönt att du håller ställningarna over there;) Men varför sa du inte att du skulle åka till NZ för att hälsa på din pojkvän! Haha! (Ja jag är då för rolig)Han den ur invånaren;) Nä men jag är så avis på dig! Du får leva lite åt mig med där borta! Haha! Puss å Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela