GypsyRose

Taking the long way around

Reggae vs Jazz

Publicerad 2009-02-02 05:41:08 i









      

Vilken helg, kära läsare!

I fredags hade jag och kära J gett oss den på att vi skulle ut och skaka de lurviga. Resten av familjen ville hänga hemma, men vilka var det som i all hast bytte om och sedan följde med ut när det väl var dags? Jag bara undrar!! ;)
Det blev dans halva natten iallafall, innan vi drog oss hemåt. På lördagen åkte vi till stranden för att njuta av vädret, och sedan var det dags att bege sig hemåt och svida om till kvällens reggae/bbqfest som hölls vid Fairfield House.

And Im telling you guys, det här var sååå bra! Först en picnic och en kall öl i gräset utanför huset. Barn som springer runt och leker i gräset, underbar Maratonrock-feeling goes Augustibuller var känslan Michellen fick där i solgasset.

Efteråt, in i huset. Försök föreställa er detta; En stor innergård, fullt med lampor i trädena, reggaeinspirerade flaggor överallt, folk i alla åldrar dansar barfota till den sköna reggaemusiken. Livet var allmänt gött! :)
Dansade givetvis barfota hela kvällen, kände gunget och för första gången i mitt liv gick mina skor hem före sin ägare! :)
(De råkade gå hem med H, som kilade hem före mig).

När solen gått ner, fick vi dansa under en himmel fylld av vackra stjärnor, och GUD så jag trivdes! :) Låg i gräset utanför området sedan med J och E, och klurade på livet. Vilken kväll!

I söndags vart vi bjudna på bbq-fest av Sam som jobbar på vårt universitet. 7 lite trötta svenska flickor vandrade land och rike runt för att komma till det underbart vackra hus där denna tillställning hölls.
Och återigen, vilken kväll! Folket där var hur vänliga som helst, och dessutom musiker. Hela bunten i princip.
Gabby, du skulle ÄLSKA det. Önskade att du varit med. Efter grillgalejet knäcktes det en och annan öl, och sedan började killarna jamma en massa skön jazz. Undebart att sitta med ett glas rött och lyssna på duktiga musiker som jammar loss ihop.

Idag har vi degat på beachen, och nu ska jag hoppa in i duschen, för ryktet säger att det vankas pajpartaj utanför huset! Äppelpaj tackar man ju inte nej till direkt.

Och J, jag drack både en och två bärs för dig i helgen, precis som du önskat och precis som jag lovat!
Jag ska hålla ställningarna tills lille E har blivit lite större, och du kan dela en flaska rött med mig igen.

Until next time...

XXX

Kommentarer

Postat av: Märy

Publicerad 2009-02-02 17:50:46

Shit vad brun du blivit! Det är annat mot oss blekfisar här hemma. Jag vill ha vår och sommar, jag avlider utav detta mörker. Nu ska jag nog gå och kräma på mig lite brun utan sol, inte för att det kanske gör saken bättre men ändå. Kram på dej!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-02-02 22:22:14

MEN SYSTER HERREJISSES VAD DU ÄR SÖT PÅ ALLA BILDER!



och nu måste jag erkänna att jag kinda har kommit till det stadiet att jag nästan blir lite våt i ögat bara av att kolla bloggen. haha fyyyy jag är så blödig!



och jazzpartajet låter hur sjuuukt mys, jag vill också jamma!



hur ska föllsedagen spenderas? :D



här är det sjukt kallt så jag funderar på att krypa ihop i sängen och glo lite satc. men utan chokladpudding, för den sparar jag tills du kommer hem ;)



PÖSS PÅRE!

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-02-03 00:52:46

Ja! Fab gumman!

Sötaste svenska flicka alldeles brun o gladgladglad!

Gud va jag längtar till sommaren nu!



PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela