GypsyRose

Taking the long way around

JohodA!

Publicerad 2009-02-24 08:21:21 i

Here comes the pics from our north island road trip! (Nagra iallafall, hall till godo och njut nu, kara lasare, av min UNDERBARA varld!!)



Underbart vackra Auckland from the seaside. Jag gillar't, som 91:an Bergwall skulle sagt!



Dagen efter Iron Maiden slappade vi runt i vackra Auckland. Glass, kaffe och VATTEN i mangder! Mys med Girl Pack!



Suddig bild pa mig nar jag kor var fina Nissan Sunny. Men Chaffishatten pa, forstas! ;)



Lattepaus ute i ingenstans pa vag till...Auckland fran Northland, tror jag bestamt. Alla halor paminner mig skrammande mycket om Gilbert Grape. Hm.



91:an Bergwall har precis kastat sig handlost ut fran Auckland Sky Towers maktiga 192 meter. Da ser man ut sa har! (ja, ni far helt enkelt gissa vilken adrenalinkick denna dama hade!)



Vy uppifran Auckland Sky Tower. Tank er att folk kastade sig ut harifran!!Rakt ner bland byggnaderna!



Cape Reinga, nordons absolut nordligaste spets. Vackert, vackert, vackert! Givetvis tog jag och Bergwall med oss instrumenten och jammade loss har uppe. Tyska turister kom fram, fotade och trodde givet att vi var riktiga musiker, och onskade ett par latar till! ;)



Jag, Annica och nan vagarbetargubbe vi forsokte lifta med in till centrala (!) Hamilton pa min fodelsedag. Det gick visst INTE for sig! :)


Kommentarer

Postat av: Ammelie

Publicerad 2009-02-24 12:59:54

Herregud, man hinner ju inte med. Ni verkar ha fullt upp hela tiden. Värsta roliga hele tiden. Verkar inte va så mycket trökigt pluggande här inte. Här i ruttna sverige ligger fortfarande den där jävla förbannade snön kvar. Och det kommer ju bara mer o mer. förbannat. Jag blir så trött på skiten. Fånga en solglimt till mig och släng i väg den på posten..



saknar dig.



kram Ames

Postat av: susanne

Publicerad 2009-02-24 13:13:48

Härliga bilder..

fasst inte Sky Tower..jag fick ont i magen..är superhöjdrädd.. =0)



må väl..



själv blogglunkar jag vidare..Mvh susanne!

Postat av: ewelina

Publicerad 2009-02-24 17:56:01

åhh vad kul ni verkar ha,är så avundsjuk, men gumman du äter väl ordentligt?Ser inte ut att vara mycket kvar av lilla dig, saknar dig som tusan kramar

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-24 23:34:29

åååh nu kom jag på en sak.. har jag missat det i bloggen nånstans kanske? du får ursäkta isåfall.. men har eller ska ni åka till det där stora trädet som är med i sagan om ringen? o det där små husen i kullarna? uuursköna bilder michellen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela