GypsyRose

Taking the long way around

till er som gillar't!

Publicerad 2009-12-13 02:03:02 i



Lite av min NZ favvomusik. Kom ihag var ni dar hemma i Sverige horde det forst.

Om en dryg timme drar jag, Strumpan, Tompa och Cat pa spontan roadtrip. Det blir Paihia ett par dagar, Cape Reinga (Bergwall! Ska jag ta med munspelet o dra av en blues, for gamla tiders skull?)
Sedan aker vi forbi Bianca i hennes hem pa Red Beach nanstans norr, o glassar i ett riktigt HUSHUSHUS en dag eller tva.
Men fram tills dess ska jag fortsatta mala parkbankar och kaka chokladglass, allt i en salig blandning.
Och visst, jag kanske far ett o annat psykbryt pa att bo i kollektiv ibland, men jag har aldrig varit sa positiv till varje morgon da jag vaknar, o hor valbekanta roster ropa att frulkosten ar serveeeerad! I forrgar trillade jag tex ut i den soliga tradgarden, dar Strumpan dukat fram nygraddade pannkakor, jordgubbar och glass. Breackie for Champs, liksom! Vem kan klaga?

City Groove badar i sol. Imorses pratade jag med min mormor. Och jag byter skepnad igen.

Tack for mitt liv!

Kommentarer

Postat av: Bergwall

Publicerad 2009-12-13 10:53:17

ohhhh 45an! Mitt absoluta highmoment of NZ! Bästaste bästaste minnet!! Ta med harmonican!!! Spela för oss, spela för dom, spela för NZ & spela för Svea! Önskar jag kunde höra det live, men jag får låta musiken spela i mitt hjärta i stället. Käärlek!

Postat av: Malle

Publicerad 2009-12-13 22:19:39

Åhh, Malle gillar! Gud så soft o gött och najs, vill bara lägga mig o köra den på repeat och så sooova till. Skönt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela