GypsyRose

Taking the long way around

men hoppsan!

Publicerad 2009-12-28 03:30:44 i

Och DAR gjorde ingvarsdotter det igen. A la KiwiStyle (Strumpan, du kommer alska't!:), har jag lagt hela Rhytm n Vines-paketet pa hyllan och bara fokat pa dagarna jag haft framfor mig. Och helt plotsligt var det visst avreseags, jag hade en hemtenta att lamna in, ett prov att plugga infor, massa, massa jobb att utfora och dessutom har jag inget hem om 2 veckor, och an mindre pengar att betala for ett, om det nu skulle visa sig att det fanns nat litet skrymsle nanstans.

Ja, och campingplats i Gisborne har jag ABSOLUT inte tankt pa. Nej, nej. Det ORDNAR sig val! Eller?
(Ja, nu var det visst sa att halva varlden beger sig til Gisborne for att se 2010:s forsta soluppgang tillsammans. det ska bli mer an maktigt, men HJALP! vart ska jag bo?)

An mindre vet jag hur i jadrans i mig jag ka ta mig hem igen. Maste, maste vara pa plats for mitt eftermiddagspass den 2:a jan. Sa gott som alla bussar ar fulla, det gar inga tag. mina vanner ska inte tillbaka till Aucks, och det finns uppenbarligen inte en enda biluthyrningsfirma som vill hjalpa mig.

Sa det blir att anvanda tummen och forsoka lifta mig hem pa regelratt backpackervis, om inte R gor som jag vill, och tar sig en liten roadrip langst med oskusten for att plocka upp en festivalskabbig Ingvarsdotter om ett par dagar.

Herregud, hjalp mig. Men HALLA! Problem ar bara TRAKIGT!!!Nu fokar vi pa att Ingvarsdotter ska pa FESTIVAAAAL!!!!Och inte vilken festivaaaaal som helst, RHYTM N VINES!!! Mota pp med en el av gamla Hostelfamiljen, rocka rumpan, busvissla efter glanghariga grabbar, leva pa burkmat, frysa ihjal i talt, forbanna mina trasiga converse som lacker in, dansa punkdans i leran och SE DEN FORSTA SOLUPPGANGEN SOM NAR VARLDEN 2010!!!


Gott nytt ar Sverige. Jag lovar att meddela fran framtiden hur det nya aret ter sig. Vi hors om nagra dagar, om jag kommer hem som jag ska. Tank pa mig och be lite for mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela