GypsyRose

Taking the long way around

Mikaela Ingvarsdotter-Hostelmanager!

Publicerad 2009-04-01 04:27:01 i

Jovisst! Dagen för Goda Nyheter har äntligen anlänt! Idag är dagen det låg ett mail i inboxen och bara väntade på att få göra mig glad.
Er Mikaela ska tillsammans med sina vapendragare Annica och Johanna bli hostelmanager vid City Groove Backpackers i Auckland City april-september.

Tjo! Lyckan är gjord! Är så glad att det fick bli ett extra stort Sushipaket i solen nyss, nu är jag kladdig av sojadränkt ris och har skrikit mig helt hes. Vi tre orsakade totalkaos på Campus när vi stod utanför och skrek, hoppade runt och tjoade i högan sky nyss.
Ska försöka plugga nu, får se hur det går med koncentrationen dock...Men det måste ju göras!

Nu ska vi bara fixa med Visum, ändra hembiljetter och tusen andra saker som det brinner i knutarna med. Men! Det ordnar sig! Precis som jag sa...
Till saken hör också att jag tidigare idag sade att: "Om vi får goda nyheter idag, då är det karatefylla som gäller. Ingen bangar".

OK. Det är ju bara att köra. Blev förvisso ett par öl för många igår, och jag vaknade upp i Bergwalls säng med denna lilla dama sovande djupt bredvid mig imorses. Min kropp är en egen väckarklocka, och väcker mig alldeles lagom många minuter i tid, för att jag ska hinna skrutta över till min egen lya, dra en kam genom barret och käka frulle framför NZ:s motsvarighet till Bengt och Malou, och allt vad de heter. Så hette de på min tid iallafall.

Idag skiner solen underbart över Nelson. Tack för idag!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-04-01 22:03:20

ÅHHH Grattis till jobbet!!! Visste väl att allt skulle ordna sig för bästa Michellen i världen!!! PYSS!

Postat av: Nilsson

Publicerad 2009-04-01 22:46:11

Man får lov att gratulera kära vän, gud vad roligt, du är så duktig du men jag kommer verkligen sakna dig hemma i sommar det ska du ha klart för dig. Massa Kärlek Nisse Pisse

Postat av: Mari

Publicerad 2009-04-01 22:48:33

Härligt tjejen! Varför komma hem nu när du verkar må och trivas hur bra som helst! =) Lycka i livet! Kraaaam!

Postat av: Johanna - Hostel manager

Publicerad 2009-04-02 03:14:38

Det kommer bli så bra dethär! AUCKLAND BABY!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela