GypsyRose

Taking the long way around

Jojo, man är väl en hård lagförbryterska...

Publicerad 2009-04-11 02:23:51 i

Mail från lillasyster G till storasyster M:

"Nu ska du inte bli orolig, men du har fått ett brev från POLISEEEEEEN! I NYA Zeeland!!
Det är nämligen så att den 19/2 "in the vicinity of Bay of Islands Collage" körde en bil som var registrerad i ditt namn 65 km/h där hastighetsbegränsningen var 50, och så var det en såndär speedcamera som såg det.
Så dessvärre har du/ni (för jag antar att det var när ni var på er semester) fått en böter på 80 $ som ska vara betalt innan den 27 april!
Jag vet inte riktigt hur, så du får ringa snarast så får vi gå igenom det!"

Jojo. Jag tackar jag! Inte en endaste skylt som varnade för kameror såg vi under hela resan, och sen skickar de hem skiten till min familj. Varsegod!
Men 80 dollars, det kan vi har och vara utan! Sådetså dumma NZ polisen!

Sådetså!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-04-11 11:18:23

Haha, nej vad typiskt! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela