GypsyRose

Taking the long way around

För att få er att förstå hur det känns...

Publicerad 2009-04-05 12:31:58 i

21/3-09,  Mikaelas resedagbok, i bussen till någonstans på sy(n)dön.

Här på Nya Zeeland tycks jag ha tappat bort den där ångesten man skriver musik av. Jag känner inte riktigt igen det, här dämpas den nordliga mörkerångesten.
Jag absorberar känslor och intryck, men det känns att jag växer som människa, som individ.
Det becksvarta dämpas av allt ljus. Det kryper inte längre längst med ryggraden av ett oplacerat mörker när jag tex lyssnar på Lasse. Bara det liksom. Bra eller dåligt?

Men jag har inte blivit av med de odefinierade känslorna, de ligger bara i dvala. Väl hemma i nord kommer de på nytt att ges hän att gro, precis som rastlösheten. Här på Nya Zeeland är tillfredsställelsen kring det egna livet lika höga somde bergskedjor som konstant omger mig på mina resor.

Jag skriver fortfarande låtar och dikter. Men jag vill inte längre falla ur tiden på samma sätt. Tvärtom. Jag vill stanna den. Dra ut den som ett gummiband, få den att räcka längre.
Det känns som att isen är tjock nog för att bära både mig och mina drömmar här. Snart kan jag förlita mig på att jag faktiskt klarar det, utan att tappa mig själv, förlorar mig till ett ställe där jag är någon annan.

Jag skulle vilja säga att det nog inte finns plats eller tid för sådant i mitt liv längre, men det gör det nog alltid.
Är man född med ett värkande hjärta, får man ta smällen och hitta vägar ur det.
Det enda rätta är att rida ut varje storm och göra något kreativt av det.

Sluta aldrig leta efter tvillingsjälarna, de är de lysande facklorna som gör att jag ser stigen i mörkret, de som fångar upp mig i sitt skyddsnät när jag trampar ut i intet.

Tro på helheten, och att din nedärvda kunskap tar dig tillbaka dit du hör hemma.

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-04-06 01:36:00

å. bara helt enkelt å.

Postat av: Hanna G

Publicerad 2009-04-06 21:52:34

Hej stumpan! Du skriver så fint så jag blir alldeles till mig hjärtat!

Puss Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela