GypsyRose

Taking the long way around

Tack mamma!

Publicerad 2008-10-29 17:24:42 i

Jag har seriöst världens bästa mamma, alla kategorier. Och nu tänker jag berätta varför. Eller ja, varför jag är så glad just nu. Den här månaden ser ekonomiskt ut som en katastrof, att plugga är inte lätt och det är konstant utgifteroch minus på kontot. Den här Nya Zeelandsbiljetten samt att vara bilägare gör det inte lättare kan jag meddela.
Idag när min mamma kom hit för att hämta systrar som varit här ett par dagar, fick jag ett kuvert. I låg ett superfint vykort där hon skrivit ett par väldigt fina rader, samt lite dineros. Som räddar mitt ekonomiska liv denna månad. Blev så glad att jag grät en skvätt.

Tack mamma! Du är underbar!

Vi barn har aldrig varit särskilt bortskämda med prylar, men naturligtvis fått det vi behövt. Dessutom har jag en stolthet som gör att det sitter väääldigt långt inne med att låna pengar från mina föräldrar. Det känns bra att kunna betala för sig, och inte vara till någon last. Visa att man klarar sig själv.

Men ibland, då är det så skönt att få ett litet bidrag för att klara av allt.
Lättnad.

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2008-10-29 21:36:49

Mammor är det bästa som finns, man behöver liksom inte säga något, de bara vet =) Vad skoj, då ses vi ju på torsdag! Du har en given sovplats här, antingen mellan mig o Thomas, eller på luftisen. Måste kämpa mig upp o jobba en stund på fredagen bara, men ska nog ta lite sovmorgon om jag kan =) Jag kollar med fröken nilsson och herr gurra. Ta hand om dig hjertat, hoppas pluggandet går bra! Tusen kramar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela