GypsyRose

Taking the long way around

De sa ja!

Publicerad 2008-10-12 22:42:20 i

Gårdagen var en av de vackraste dagarna jag varit med om under hela mitt liv. Våra älskade Malin och Martin sade ja till varandra i Åsarps kyrka. Och trots att de tunga regnmolnen hotade att skänka regn i brudkronan, var det en ljus, underbar och otroligt vacker dag. Helt otroligt. Jag är så stolt över dem. Nu är de herr och fru Carlson, och jag kunde ta ögonen från Malin under hela dagen/kvällen/natten, hon var så otroligt vacker. Jag lovar er högar med bilder i nästa blogginlägg.

Ett av de mest rörande ögonblicken från gårdagen var garanterat Hell n Diesels aukustiska version av sin mycket vackra Falling (som ni kan lyssna på här) medan de nygifta dansade tätt tillsammans. Inte ett öga var torrt när Emil tog ton tillsammans med pojkarna, inte minst bruden som lät tårarna rinna.

Det blev övernattning på det supermyaiga vandrarhemmet strax intill för mig, Lillerskog, Hans, Maria samt Hell n Diesel med brudar. Fest hela natten, runt sex imorses kröp vi alla till kojs. Vilken helg! Jag vet knappt hur jag ska beskriva den.

Jag och Marcus kikade upp till Carlson´s i eftermiddags när vi kom hem, efter att ha bakfyllekäkat på Donken med Emil. Och där satt de, helt trötta men mycket lyckliga i soffan. Sötnosar!


Däckade själv i vår soffa här hemma så fort vi kom hem till Lisch, medan Marcus fick åka till jobbet. Bilen är paj, jag har hundra saker att ta tag i imorrn, som jag skjutit upp pga bröllopet, jag ligger efter med plugget och ikväll känner jag mig ensammast i världen och undrar om vissa beslut och tankar egentligen är riktigt kloka när allt kommer omkring.


Men i Falköping sitter det ett par som är nygifta, som precis har startat en underbar resa tillsammans. Bröllopet är klart, och det blev hur bra som helst. Det är allt som betyder något för tillfället.

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-10-13 00:17:30

Det kommer alltid tillfällen då man undrar om hjärtat verkligen vet vad det vill. Det kommer ännu fler tillfällen då man undrar om det verkligen är rätt tillfälle att fundera över det.

Men väljer man att lyssna till sitt hjärta så tror jag iaf att man verkligen följer livet.

Kanske är man lite ensam då och då men sällskapet är mycket goare därefter.

PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela