GypsyRose

Taking the long way around

Oh, what a weekend!

Publicerad 2008-11-09 19:01:59 i

Stimmighet sedan i torsdags. Kolla själva;

TORSDAG
Hopp på tåg ner till GBG. Update med världens mysigaste AL i deras soffa, där jag börjar känna mig rejält hemma nu. Placeras vid köksbordet, får goooda pannkakor och trevlig samvaro med min GBG-familj. Tack igen för er gästvänlighet!
Iväg med AL till Vasastan, möta upp Ellen, Anna o co för ett par glas rött. Vidare mot Sticky och Carmine Glow-spelning. Hem och sova.

FREDAG
Möta upp Ellen och Anna på stan, myslunch på veggoplacet Andrum. Hoppa på ett tåg till FKP, ändrar mig i Herrljunga och hoppar av för att ta ett tåg till Lisch. Hemma i lägenheten ett tag, pluggar och stimmar. Piffar till mig i håret och drar till FKP för punkspelning på gamla hederliga Dixi. Förfest hos Mari innan. Trevligt. Svänger förbi Dagnys efteråt, träffar min mamma. Joelsson och Kyrk. Trevlig update med Joelsson, som blir glad av att se mig igen.

LÖRDAG
Upp i ottan för att följa med på Matildas Öppet Hus i skolan. Trevligt. Kollar på experiment och lovar fröken att regelbundet maila klassen under min vistelse på NZ. Hem och stimmar runt. Sätter mig i bilen och åker hem till Lisch, byter av Lillerskog och säger hej i trappen. Däckar av utmattning i soffan, kollar på film och gör en paj för en. Sorgligt, men ändå sådär skönt. Men har lovat bort mig på fest, så det blir uppiffning och sen iväg till sötaste Johanna, där en del av klassen hänger. Vi spelar Våghals, jag dricker öl och Johanna bjuder mig på en tripp tillbaka till sommaren i UK genom att ge mig Red Bull och Vodka.
Går till Stadt, it´s girls night out! Springer på min favoritDan, som häller i mig drinkar och shots resten av natten, vilket resulterar i...karatefylla, nästan. Sitter och blir hållen i handen av ovan nämnda man, det där är äkta storebrorsmaterial, Im telling you!
Vinglar hem på cykeln, slänger kläder i hela lägenheten och somnar sött efter vissa justeringar av mitt maginnehåll. Typiskt.

SÖNDAG
Vaknar, inser att jag fortfarande är lite berusad, tar mig upp. ser mig själv i badrumsspegeln och vill gråta lite. Kall dusch, stämma av eventuella minnesluckor och tandborstning - Sen är jag tillbaka. En skönsjungande familj, som faktiskt är den bästa och underbaraste, kommer i bil och hämtar upp den stackars äldsta dottern som har problem med den icke-existerande kollektivtrafiken.
Det blir Kelly Clarksson på högsta nivå (AJ!MITT HUVUD!Men det äääär ju skul att sjunga med!!) innan vi är hemma i FKP. Kladdkakebak, ljuständning som får dagens huvudperson PAPPAN att känna sig som om han är i en katolsk kyrka och slapp kantas sedan söndagen av. Ett och annat CV-update, prat med sötaste Johanna och praktiksök bakas också in, och man avrundar med julfilmskik.
OBS!Luntan med kurslitteraturen ÄR med mig överallt, även om jag knappt slagit upp och läst i den. But hey! Its a good start, right?

Cheeerios, mates!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-11-09 19:33:35

Äntligen en uppdate! Blev nästan orolig att bloggen gått i graven! Ikväll blir det tunnbrödrullar med lax, just det, LAX (!) och skräckis a la The Ring med Sandra. Har inte fått tag på D idag heller, men hej, jag börjar blir van vid det här laget. Skulle vart kul att inte ringa tills vi åker till Englandet och se om han orkar palla iväg ett mail för att se hur jag mår? Stödjer du mig i den planen som antagligen kommer falla imorn? Jag drar mig till skolan vid nio imorn för att läsa igenom projektet innan föreläsningen startar. Join me if you want of not! :P Jag mailar dig iallafall det hele så har du ingen ursäkt... ;) Tack för igår!!! Pussen!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-11-09 21:00:04

Hihi, blir nästan matt av att bara läsa =) helstimmig men verkar vara en lyckad helg? Saknar dig redan, men täcket ligger kvar så det är bara att komma hit! Ta hand om dig bejby, så hörs vi i slutet på veckan om helgens bravader. Men känn dig inte tvingad med fest på lördag, bara om du vill såklart! Puss o kram min finaste!

Postat av: Mari

Publicerad 2008-11-09 21:04:14

Verkar som du inte har några problem med att fylla dina helger =) Tack för ditt trevliga sällskap i lördags, hoppas att kinden inte är svullen sen smällen från en dansant punkare?. Japp japp, måndag imorrn igen. Back to work, Kram på dig kompis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela