GypsyRose

Taking the long way around

Det där med extrafamiljer

Publicerad 2008-11-21 16:23:11 i

Jag har inte bara en familj, jag har flera. Det är alldeles förträffligt praktiskt kan jag meddela. Det är inte så att mina föräldrar gift om sig och skaffat en till uppsättning ungar. Nej, nej. Jag har goda vänner som börjar gifta sig och avla av sig. Underbart!
I onsdags var jag hembjuden till nygifta The Carlson´s, som jag bloggat om tidigare. Det serverades kvällsmat och gott té, och vi kröp upp i soffan och kikade på Bonde söker fru. En perfekt kväll för hela familjen, där jag räknar in mig själv!

Igår svängde jag upp till The Bardhs, eftersom the fruga in the hus ville ut på en promenad. Glashalt var det, och nervös var jag, men inte kan man säga nej till en höggravid kvinna som prompt vill ut och få lite frisk luft? ;)
Så promenad blev det, och därefter té med clemmisar och peppisar i sköna soffan medan finaste Kaspian Månvilde Bardh låg inne i sin säng och sussade duktigt. Übermys!

Vi talade om hon som bor där inne i magen (Både jag och Jolene titulerar barnet som en Hon, så det blir det säkert), och hon märke nog att det talades om henne, för hon satte fart att sparka runt lite där inne. Finaste.
Jolene var pedagogisk, och lät mig kolla i alla förlossningsböcker de har hemma, som Kaspian är alldeles för liten för att kolla i än. Härliga, underbara 70-talsvinklade böcker med VACKRA OCH HEEEELT NATURLIGA förlossningar. Jag blev ordentligt illamående och fick lägga mig raklång på soffan en lååång stund, medan de blivande tvåbarnsföräldrarna satt bredvid och tålmodigt svarade på mina miljoner frågor om det där med barnafödande.

Den lilla kommer efter noga övervägt beslut, att komma till världen hemma i det Bardhska huset, när hon är redo. När jag lyssnar på Jolene och Erik, hör jag två människor som är säkra på vad de vill, och vad de anser är bäst för dem och det nya barnet. Jag respekterar till fullo deras beslut, och vet att det kommer gå så bra det bara kan. Med lite hjälp av sköterskorna som kommer att finnas på plats, kommer allt bli toppen.
Jag håller med Jolene när hon säger; 


"Hellre föda hemma, än bli förlöst på ett sjukhus"

Ser ni skillnaden?

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2008-11-23 00:05:13

Puss Gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela