GypsyRose

Taking the long way around

Update från Michellens liv

Publicerad 2008-06-09 00:22:46 i

Livet är gött, fast just ikväll hade jag nog hellre suttit på Carlsson o Malins balkong, tokgrillat och druckit rödtjut. Dagen hade jag gärna spenderat i MaPas trädgård, men söndagen i Portsmouth har bjudit oss på vackert väder. I flera timmar har vi pressat på den vackra beachen (Vacker, men det betyder inte att det är särskilt skönt att ligga på småsten. Att dessutom se lite dödsläckert brun och bekväm ut, är ännu svårare kan jag meddela).


Har haft UNDERBARA dagar sedan jag senast skrev, därav Bloggtorkan. Den 29 maj puttrade jag hem i mitt PrivatJet (hahaHAHA!) till Svedala, trillade in i MaPas famnar och grät en skvätt. Fick kaffe, huvudvärkstabletter samt jordgubbar o grädde av mamma, och hela helgen fortsatte i samma lättsamma, underbara tempo. Både jag och Syster Sis storgrät när hon kom hem från skolan och jag satt i trädgården och väntade på henne med hennes presenter.

"Bästa presenten är att du är hemma!" Sade min sötaste LilSis som fyllde hela 18 år. Underbaraste, nu är hon Stor och bestämmer själv. Fast LillSis är hon alltid, så mycket hon vill eller inte!
LillTrollet M grät också, men mest för att hon hade trillat av hästen på klassresan i Kyrkekvarn.

Vi begav oss ner till Sommarvackra Götet, och jag klev av spårvagnen och rakt in i min älskade Sambos famn. Marcus, som jag träffat lika lite som de andra familjemedlemmarna den senaste månaden, hade bokat bord på en grekisk restaurang. GAbbys första lagliga öl och en god middag senare klev vi in på GöteborgsOperan och såg Sweeney Todd-The Demon Barber of Fleet Street.
Jag o Gabby var i extas, Tobias och Marcus var...glada för vår skulll ;)

Svirade runt mest hela helgen, men kände ändå inte att jag hann det jag ville. Som tex att träffa Klanen och åka till Em´s fest. Nästa gång, jag lovar.


Bytte ett soligt Sverige mot ett gråmulet Englang på måndagen, men Solen kom både bildligt och skriftligt på tisdagen, när Marcus klev av bussen i Portsmouth. Älskling, välkommen!

Ett par dagar i kollektivet mådde vi båda bra av, och sen bar det av till London där vi mötte upp Hell n Diesel, hoppade jämfota på deras spelning, drack öl i skolskenet med Carlsson och J från Babylon Bombs som också var i stan, och vi fick också gasta med i Mustasch´s låtar. Vi smög naturligtvis backstage och hamnade på en gaybar, jag fick kindpussas med många alldeles för vackra män, Sudden aka " Are you a husbandbeater" freakade ur och allt var så kalasigt kul det bara kan bli med ett gäng Falköpingsbor och en fransman i London. Lite snack med Mustasch och en heltokig men kalashärlig engelsman förgyllde även kvällen.


Dagen därpå blev vår egen, efter en frukost i Hyde Park där vi förundrade oss över de heltama ekorrarna där och hann med lite sightseeing, agerade Marcus äkta gentleman och bjöd mig på fin middag samt LondonMusikalen Grease (Heard about that one before;) som låg vägg-i-vägg med vårt hostel.

Nu har jag landat hemma på Hester Road igen, ska springa iväg o kolla på boll med de andra. Imorrn äre jobb igen!


Dagarna i London




    
 
            

Kommentarer

Postat av: Mel

Publicerad 2008-06-09 11:47:19

Vad mysigt du verkar haft det på visiten =) Kram!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2008-06-10 00:24:00

nämen, haru vart på mjåååsical??? hur var den? :D

Postat av: lil 'sis

Publicerad 2008-06-10 00:26:06

nämen, haru vart på mjuåååsical? har varen? :D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela