GypsyRose

Taking the long way around

Min midsommar 2008

Publicerad 2008-06-25 00:29:42 i

...Blev strålande, underbart och helt tokigt bra! Vid lunch på fredagen tog jag, J och S tåget till Portsmouth, och sedan vidare med bussen till London. Me like London, och efter lite shopping (cigg, vodka och luftmadrass;) firade jag och J midsommar med en riktigt traditionell middag på McDonalds. Varsin Happy Meal, Glaaaa Midsommar hörru!;)

Vidare med buss (ähum, fel håll, jasså det tror du, då hoppar vi av och åker åt andra hållet då;) till Queens Park där vi till sist hittade hem till L:s nya lya, på en jättefin och mysig gata. Vi trillade in, bekantade oss med flickorna han delar hus med, och svidade snabbt om till midsommarblåsorna innan vi gick på midsommardrickat. L kom hem en knapp timme senare, och joinade oss i kalasandet. Vi tre trillade iväg till Paradise, en kanonfin bar/pub med superschysst inredning, gamla fåtöljer mm. Det blev en riktig kanoners kväll, L agerade gentleman (vem är förvånad?;) och bjöd på drickat, vi dansade hej vilt med alla som ville hänga med i virvlarna. Förklarade nog 100 gånger den kvällen vad Midsommar var för alla engelsmän som ville höra på, och hur BRA det är att kunna fira detta. ;)

När klockan slog 2, blev tre partyglada svenskar toknöjda med kvällen och stampade hem under glada former.
" Ja, man ska ju sluta när man är på topp!", kom vi överens om.  Väl hemma blev jag JÄTTEPIGG och började ringa runt till folk hemma i Sverige. ;) Ungefär så här lät det när jag till slut fick tag på min lillasyster, efter att ha ringt både Marcus, systers mobil, Larsson och till sist systers pojkvän;

Jag: "Ja, men hej! Vad gör du?"
 Syster "Vad tror du?Sover. Vi ska upp tidigt imorrn och åka till dig ju".
Jag: "Ja men precis, Men du! Om du går och väcker Mackan så ska du få en överraskning!"
Syster: "Tänker jag absolut inte göra."
Jag" Ja..Nä, men det är bra det. Bra bra."

Och stackars Larsson, som efter en kvarts lyssnande på en MICHE pratglad Michelle, säger att " Jadu Mikaela, om du inte har så mycket mer att säga, skulle jag gärna vilja fortsätta krama min flickvän".
Jassåjahaja, jag störde visst;)



Låg och pratade med L, eftersom J slocknade strax efter att vi kommit hem, men det varade inte länge, för minuten senare var den en liten Michelle som sov gott. ;)
Väckarklockan ringde 9.30 dagen därpå, vi hade fått för oss att vi skulle vara kulturella och gå på musem, men efter noga övervägande fick vi avslå den tanken och stanna hemma för ett par timmars baksmällejobb. ;)
Vi ringde dock och väckte S,som kom hem till L efter ett par timmar. Strax därpå begav vi oss till Hyde Park, där det traditionella midsommarfirandet ägde rum. 600 svenskar hade samlats för att göra det vi svenskar gör bäst. Dansa Små grodorna, dricka snapsar och ha fina kransar i håret. Det var ett otroligt mysigt firande, folk hade med sig picnickorgar och alla var på festhumör, stor som liten. L och S kilade iväg och köpte lite smått o gott, sen kunde vi också delta i picnicen.
Killarna var inte sena att delta i lekarna sedan, jag o J stod däremot bredvid och fotade!;)
Hur mysigt som helst, med andra ord!

Ett par timmar senare, sade jag hejdå till gänget, och tog tuben bort till Victoria Station, där jag trillade rakt in i armarna på mamma, systrar och Marcus. Underbart! En kille bredvid oss frågade mamma snällt om det var längesen vi sågs.
"Jaaaa, 3 veckor sedan!", svarade hon ärligt...;) Det är länge för den här familjen, kan jag lova. ;)

Vi tog bussen tillbaka till Portsmouth, där jag bjöd på en snabbguidning och sen käkade gott på en spansk tapasbar innan vi tog en taxt till Hester Road. L var underbar och erbjöd mitt sällskap sitt gamla rum, som han fortfarande har kvar. På det viset har vi kunnat på alla tillsammans under 3 dagar, lovely!

Vi har haft underbara dagar, och jag o Gabby avslutade storslaget med SATC-filmen på bio igår kväll. Jag lovar, den var ÄNNU bättre nu, andra gången!

Så, imorses kl.0600 vinkade jag adjö till familjen i taxin, och sedan började en ny arbetsdag.
Tack snälla fina familj för dessa dagar. Hoppas vi ses snart igen!;)








Haha. Såhär kan det se ut när jag och Johanna står bredvid varann. (Fast i ärlighetens namn hukar jag mig något för att få till en extra spexig bild. Sådetså;)







             

Kommentarer

Postat av: Määääry

Publicerad 2008-06-25 17:17:48

Åh vilken rolig midsommar!! Haha jag kan ju inte sluta skratta åt alla de roliga bilderna. Och vilken söter midsommarstång, måste ju tagit ett tag och plitat ihop den =) Vem är den sexige mannen med uppknäppt skjorta med ett djuriskt hårigt bröst och ler så plimariskt? =) hehe

Åh nu jag längtar så tills ja kommer å hälsar på dej, kommer ju att bli superkyl!!! Fick ju en välkommen lön idag som jag ska spara till en massa roliga saker/shopping/sightseeing/ÖL/MAT m.m.. wiiiie. KRAMBANAN!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-06-25 19:01:48

Hihi, vilka underbara bilder! Ser ju tokskoj ut. Men det enda jag inte fatar är varför ni åker i en container till London..fanns det ingavanliga tågplatser kvar? Eller är den där plåtlådan reserverad för studenter? =D Ser hemskt skojigt ut, hihi! Nu du, nu ska jag skriva brev till dig min söta! Puss o kraam!

Postat av: Sanna Seppänen TUR 1

Publicerad 2008-06-26 08:55:07

HEj klassisar.

Hade ju tappat er blogg adress..vilken tur att du hade satt ut den på facebook.

Så skoj att se att ni har så kuuul.Man blir lite småt avis på er två..men men jag har ju haft mitt..börjar ju bli lite till år..ÖRK.

Hoppas er LIA är lika bra som alla roliga människor ni träffar.

Här hemma just ja, nu uppe I Dalarna är det bra, min lIA kanske inte blev som jag hade tänkt mig, de vill att jag bara gör reportage åt dem. hm,´kanske inte vad jag tänkte mig. MEn i alla fall jag nätverkar runt hela Siljan och skaffar kontakter som jag kan ha nytta av senare i livet. Så det känns bra ändå.



verkligen skoj att se att ni har det gött och kram på er båda så syns vi till hösten.



kram Sannapannakaffekanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela