GypsyRose

Taking the long way around

Planer, planer och en tappad sula

Publicerad 2008-07-16 01:01:33 i

Ligger i min säng på 2 Hester Road och ska snart sluta mina gröna (gula?orengea? De byter alltid färg, de här ögonen jag begåvats med). Har haft ett kärt återseende ikväll, har nämligen sett både Red Dragon och Hannibal, som jag förmodligen kan by heart vid det här laget. Jag är den största Hannibal Lecter-fantasten jag känner, känns nästan lite nördigt ;) Men nån hobby ska man väl ha.
Lyssnar på Anna Ternheims vackra version av Shoreline, somjag nog aldrig kommer tröttna på.

Dagen har varit lång och intensiv, efter jobbet tog jag o J en promenix på strandpromenaden i motvind. Skönt. Och varmt.
Har lagat lunch tills imorrn, och inte så mycket mer.

Pratade med Lillerskog igår (som för övrigt har flytt vår lägenhet ett tag eftersom det är nån som kommer och hälsar på honom, och drar sina fingrar på hans axlar...sjukt, i vår förra lägenhet såg jag bara en massa svarta katter, och dessutom knackades det på dörrar när jag låg i badet, helt ensam hemma...hm), om hans planerade USA-tripp som jag peppar honom att göra. Ett år i LA och musikskolan där skulle nog göra honom gott. Och mig med, eftersom jag blir sugen på att åka dit efter Nya Zeeland och göra min praktik där.

Frågade honom igår om detta, och om det skulle vara OK att jag kom dit, eller om han ville göra detta helt själv. (En helt och hållet retorisk fråga, det förstår alla mina kvinnliga läsare och vänner). Dessvärre sa ju Mannen i mitt liv att jaaa, det kanske han ville.

HELT FEL SVAR, kan jag meddela;) Men vi ska nog hitta en lösning på det hela. :)

Och för att återknyta; Idag tappade jag lite spontant sulan på min ena ballerina när jag traskade runt på kontoret. Spexigt!
Den svenska marknaden brast naturligtvis ut i den gamla slagdängan "Somliga gåååår, med traaaasiga skoooor...."
Spex!

Nu, skönhetssömn för Michelliten! ( Och en hemskt mysig BarbaZoo som flyttat in i mitt hem, efter en lång resa från Sverige i Maris resväska)

Kommentarer

Postat av: Mia-T

Publicerad 2008-07-16 07:53:20

Vet du? Det kommer bli hur fint som helst. Då ni är där. För nu: Var i England. Inte på Nya Zeeland, inte i staterna, utan just där. Att oroa sig gör inte morgonen lättare, det gör det bara tristare idag.



Och ang er lägenhet. Säg till Mackan att skaffa hem lavendel-rökelse och myrra. Det renar och lugnar oroliga själar. När han tänder det ska han begära lugn och ro i sitt hem.

Det har hjälpt mig många ggr.



Kraaam!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-16 09:30:49

Oh, spöken i huset? Spännande, men läskigt. Dom behöver ju kanske inte pilla på din karl.

Upptäcker att tiden gått och jag varit isolerad för Mari har ju fått toklångt hår igen.



Ps, Too Faced grejen som jag beställe igår ligger redan på PA:s och väntar på mig, snabba ryck eller vad?



Pyss!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-07-16 12:10:47

Åhhh, så mys-tok-roligt ni verkar ha haft! Hihi, bilderna på dig och Mari är ju helt underbara! Och tänk att lilla jag begåvats med så underbart fina vännor =D Såg ut som det var helgalet och tokskoj, precis som det ska vara! Härligt! Men dy bejby, tiden går ju galet fort, nu är det inte så uperlångt tills du kommer hem? Jag läängtar!! Hoppas du får en bra vecka i Englandet, vi hörs snart! Puss!!

Postat av: A-L igen

Publicerad 2008-07-16 12:11:57

uperlångt? Jag menar ju såklart superlångt. Jaja, så kan det gå när inte haspen är på =D

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-16 20:24:16

Japp japp Malin, mitt hår växer som bare den men denna gången är det inte löshår utan riktigt långa stripor som växt från min egna hjässa =) . Jag kan berätta för klanen att Englandtrippen var helt tokrolig och jag längtar verkligen tills vi kan träffas allihopa igen! Hoppas att du har haft en bra vecka Michellen, jag har varit rättså trött sen jag kom hem, gör inte många knop på jobbet. Längtar bara till semestern nu. Krama BarabaZoo en extra gång från mig, puss på dejj!

Postat av: lina

Publicerad 2008-07-16 22:44:40

mysigt ni haft det!!Så han åker utan dig=???du har ju oss!!

Postat av: Jolin

Publicerad 2008-07-17 16:06:11

O jag tipsar om salvia som man tänder på och går runt med i huset, mot besökare som är lite närgångna. Annars funkade det väldigt bra för mig att tala om högt och tydligt att jag fattar att jag är bra sällskap men nu vill jag faktiskt vara ifred. Man ska inte behöva fly sin borg!

Iallfalla: [email protected] finnes jag på.

Hoppas att du får en finfin helg tilsammans med dig själv. Ibland är självet det bästa sällskap man kan ha.

KRAM!

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-17 21:39:30

http://www.youtube.com/watch?v=E6BejQ5OYYY

Hoho, undrar om det funkar att trycka på länken, men vilka minnen klanen!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-18 12:41:31

Såna minnen, såna minnen! Länken fungerade ypperligt!

Postat av: A-L

Publicerad 2008-07-18 17:36:47

Shäääjk that thing, Ulla-Bella, Shjäk that thing...Wio, vilka minnen! Härligt, den ska jag lyssna på några gånger nu. Malin, gissa om vi ska lyssna på dessa gamla godbitar på din tre-månaders-inflyttningsfest! Jippie! Iallfall, till saken: Jag ska tala med Jocke om han kan flyga över till dig och göra en praaajvet spelning endast för dig. Förövrigt är han förbandet, och Kent är huvudbandet..mycket märkligt, trodde det var tvärtom? Jaja, mycket skoj ska det bli. Jag lovar att inte bli utbränd, och sönderbränd är minsann ingen risk i Sveriges regnigaste stad =) Nu är det iallafall helg, superskönt! Låter som du har en helmysig helg framför dig. Bath, var det inte där Jane Austins böcker utspelade sig? Eller vad är det känt för? Själv blir det en liten hemfärd imorgon, ska bli helmysigt. Hörs snart, ta hand om dig sötnosen!! Puss o kraam!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-18 23:21:34

Oj, vad mycket frågor haha :) Får börja med att tacka så mycket! Vi ska bo i lägenheten som ligger preciiiis ovanför Djurshopen, är en trea på 79 kvadrat så inte så rysligt stor men det finns både tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin och bubbelbadkar! Plus dusch! :) Det är inte nya lyan på bilden, vår är givetvis mycket fräschare! ;P Bra att du trivs i Englandet iaf, det är trevligt där, fast det var sådär väder när jag var där faktiskt. England-klysch-väder! Vad ska du göra i Brighton aaaaall byyyyy yooooourseeeeelf? HÄRLIGT ATT SOMMAREN KOMMER :) Puss!

Postat av: Malle

Publicerad 2008-07-18 23:22:30

Hahahahaha, Anna-Lena! Ett härligt garv fick jag här nu klockan 23:21 bara av att läsa de första orden. Shääjk that thing, Ulla-Bella. Hahahahaha, Ulla-Bella :) Hihihihiihihih.

Postat av: Jayjay

Publicerad 2008-07-19 17:58:06

Hahaha, helt sjukt! Har en polare som kanske skulle plugga där (i LA - musik) o jag o einar skulle dra dit efter NZ o ja skulle praktisera där... va världen e liten.. Men nu tyckts det ha dykt upp förhinder, men vi får la se.. :) Puss o kram från lidköpingstan' ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela