GypsyRose

Taking the long way around

Lovely weekend in London!

Publicerad 2008-07-08 22:30:38 i

Det var två fredagsglada tjejer som hoppade på bussen i fredags kväll för att åka upp till London. Ett par timmar senare var vi framme, och tog snabbt Tuben ut till Queens Park, för att snabbt komma hem till Ludvig. Men vad hade vi för det? När jag ringde, satt han på en pub med några arbetskamrater, men lovade att hasta hem till oss. Och ja, ingenting ligger ju direkt runt knuten på nåt i London, så jag o J tog det gemensamma beslutet att knäcka varsin cider och se allmänt trailertrashiga ut, utanför Luddes hem.

En knapp timme senare dundrade LuddeLiten hem med både arbetskamrater och ett par amerikanare han hittat på vägen, och tanken på att lägga sig tidigt var ett minne blott. Jag o J slog rekord i ombytning och makeup, sen kilade vi vidare till vårt älskade Paradise.

Natten slutade på ett minst sagt roligt och oväntat sätt, och jag o J fick dela Luddes säng med Fransmannen (en av arbetskamraterna). Han slog på den franska charmen och viskade en massa franska i mitt öra och bet J lite charmigt i kinden, men det hade han inte mycket för. Vi bad honom på ren svenska att hålla tyst, efter at vi skrattat halvt ihjäl oss åt hans erövringsförsök, som nog mest var på skoj...

Dagen efter var det dags för museumsbesök och lite chill. Besökte dessutom affären Totally Swedish, så nu har jag bunkrat upp med filmjölk, Kalles Kaviar, Idealmakaroner och saftsoppa. Lovely!!
Efter lite tacos (åh, tacos!!Det var så längesen det åts sånt, mumma!) och lite förfest med snack om svenska barnprogram, kom vi iväg till Baker Street senare på lördag kväll, men ångrade oss och började den lååånga färden ut till High Gate, där ovan nämnde Fransman bodde med sina flatmates. Vet inte hur mycket buss vi åkte den natten, men halv 2  på natten knackade på vi och blev insläppta. Det blev lite öl, tjöt och Wii innan vi kröp till sängs hos dem.

Dagen därpå trillade the Swedish Team hemåt, efter en stadig kebab på närmaste hak. Lite chill hos Ludde innan jag och J tog bussen hem.

En underbar helg med andra ord, och snart är det dags igen. På fredag tar jag och Enrico bussen upp till London för att möta upp Mari och åka hem till Ludde, och då också Enricos nya hem.


Cheers, alla ni där hemma!






          

   

Kommentarer

Postat av: Miss J

Publicerad 2008-07-09 19:26:11

men vart är alla andra människor vi träffade då? ;)

Postat av: M

Publicerad 2008-07-09 19:57:31

Haha, ja inte är de med på bilderna iallfall. Kan hända att vi var ensamma du o jag helá helgen...;)

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-09 21:11:18

Åh Michelle! Jag vill oxå ha en såndära rolig helg! Men det är jag ju hundra på att vi får oxå =) Åhhhh det är ju inte varje dag en italienare och en söt Michelle kommer och möter upp mig, så sött! Nu så ska jag ut och leta efter två proppar att stoppa i luftmadrassen, tur att jag såg det innan jag packade ner den =) PUSS!!

Postat av: Tagenicole

Publicerad 2009-02-12 08:05:26

Very nice site. Well laid out.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela