GypsyRose

Taking the long way around

Ibland när man tillåter sig att tänka tillbaka...

Publicerad 2008-07-21 00:44:00 i

...Så minns man så mycket man inte tänkt på, på så länge.
Ikväll lyssnar jag på en viss musik och då kommer det bara över mig. Jag saknar min allra bästa vän så mycket, hon som jag växte upp med och som jag upptäckte så mycket med. Man tror inte att man kommer glömma hur vissa personer ser ut, men minnena bleknar, hur gärna man än vill hålla kvar vid dem.

Jag har skrivit om henne förut, men hon förtjänar att skrivas om igen. Och igen, och igen.
Det här är mitt sätt att på ett sätt hantera sorgen.

Jag saknar henne, och undrar om jag skulle vara en bättre människa om hon fortfarande var i livet, och kunde stötta mig i det jag gör, och komma med goda råd.
Och det absolut värsta är att glömma de mest väsentliga sakerna, de vardagliga sakerna som gjorde henne till henne.


Nu är det verkligen godnatt för mig...

Kommentarer

Postat av: Mia-T

Publicerad 2008-07-21 01:40:37

Jag tror inte att du kan bli en bättre människa. Men visst är det sant att människor i vår närhet berikar oss. Fast, se henne inte som borta, se henne som nära i alltet i stället. Det hjälper mig i mångt och mycket när jag sörjer.



Och nu är det VERKLIGEN god natt även för mig.

Kram.

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-07-21 21:56:41

Kära Michelle...ta en titt påmin blogg..hoppas att något av min ord kan hjälpa...

hoppas att du har det bra därborta!!!

KRAM

Postat av: Mari

Publicerad 2008-07-21 23:21:10

Åh Michellen, hade jag varit hos dig nu hade du fått väldens bästa bamsekram. Du är en RIKTIGT FIN tjej som du är, ibland är det viktigt att stanna upp och fundera, även om minnena bleknas så är det de roliga stunderna man haft tillsammans som man minns bäst!



Om några dagar kommer en överraskning på posten, bl.a en liten grej som innehåller en massa kuliga minnen. Vi hörs! Kram på dej kompis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela