GypsyRose

Taking the long way around

En man av många skepnader...

Publicerad 2008-07-25 10:05:28 i






Ser ni likheten mellan dessa? Och hur otroligt söt Christian Bale var när han spelade Jum-Jum i Astrid Lindgrens älskade Mio min Mio. Det var herr Lillerskog som för några år sedan kläckte denna nyhet för mig, jag som bör kunna min Mio min Mio by heart by now. ;)
Mycket vatten har flutit under broarna sedan dess, och även om Bale har vuxit upp och blivit en riktig man´s man, skymtar man fortfarande lite Jum-Jum i honom. Kanske kommer han att ta sitt förnuft till fånga snart och flytta till Sverige, för att riktigt connecta med barnet inom sig, som spelade i Astrids älskade saga. Då ska jag stå här med öppna armar och ta emot karln.


Batman - The dark knight var allt jag ville att den skulle vara. Stark, snygg och välregisserad. 4 av mina favoritmän var med. Sir Michael Caine, Christian Bale, "Draculakillen" från Bram Stokers klassiker i nyregi (den med Winona Ryder och Keanu Reeves, ni vet?) och naturligtvis Heath Ledger. När hans ansikte dök upp på vita duken blev en till bristningsgränsen fullsatt salong alldeles till sig. Jag har ärligt talat aldrig sett en bättre Joker, och jag hoppas innerligt att Ledger får en Oscar post mortum för sin sista roll. Jag säger som J; "Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta".
Det kändes helsjukt att se honom på bio igen, trots att han sedan 6 månader ligger 6 feet under.

För mig tyder det på en oerhörd skådespelartalang när allt publiken ser är Jokern, och endast då man anstränger sig riktigt, skymtar Heath fram under ytan på sin roll. "10 things I hate about you" och "Brokeback mountain" känns långt borta nu, och mr. Ledger har än en gång bevisat för världen att han var en stor skådespelartalang.

Jag hoppas att han liksom känner på sig att en hel värld saknar honom, och har de senaste dagarna rusat till biograferna för att se honom i Batman. 404 miljoner kronor spelade filmen in första dagen, vilket är rekordbästa ever. Tänk på den, ni!

En underbar film. Gå och se den. Bums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela