GypsyRose

Taking the long way around

Don´t think twice, it´s alright

Publicerad 2008-07-23 02:19:38 i

Låten med Bob Dylan har varit en av fina favoriter lääänge nu, och det blev inte sämre av att den återgavs i en bok jag läser just nu, "tills jag finner dig" med John Irving, som f.ö har skrivit min absoluta favoritbok Ciderhusreglerna, som jag troligtvis har läst ett drygt 10-tal gånger nu.

Låten påminner mig också om en av de första festerna här på Hester, då jag fick bestämma helt över Daves laptop och det bara blev Dylan och annat mys. Om jag minns rätt, var det jag som strax därefter somnade sött i engelsmannens säng med armarna hårt om laptopen, medan festen fortsatte härja utanför. Obs, engelsmannen i fråga fick naturligtvis inte vara med. (Han smög dock in senare och vi sov skavfötters. Inget konstigt med det, The Hester Family är precis vad den låter som, en enda stor familj. Man sover lite där det finns plats, bra musik och roligt folk. ;)

Min tisdag har varit helt OK, handlade månadens mat och tittade på ett par avsnitt SATC innan jag begav mig till innergården där jag fick en mugg rötjut i handen av Annikki. Efter ett mysigt samtal kollektivmedlemmar emellan, ska jag nu sova.

Jag säger till mig själv att imorrn kväll, då blir det andra bullar av Mikaela! Då ska du minsann vara i säng kl. 23.00



Det har hittills inte gått så bra, som ni märker....;)


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela